Ik heb de ariat windermere laarzen, nu voor het vierde seizoen en ze zijn werkelijk heerlijk.
Zomer's met 30 graden rijden en ik heb geen zweet voeten. S'winters heb ik nooit meer koude voeten gehad. Voor heen had ik met deze temperatuur al koude tenen in de rubberen laarzen, laat staan dat ik nog fatsoenlijk buiten kwam bij min 10. Maar met de ariat windermere laarzen heb ik werkelijk geen koude voeten meer. Leg er rond deze tijd wollen inlegzooltjes van de action in kosten 55 cent en ik kan zelfs met strenge vorst heerlijk buiten rond lopen. 
Onderhoudt ze goed en zelfs na vier jaar zijn ze dus nog steeds waterdicht en lekker warm. Doe er alles mee trouwens, van in de modder en mest staan tot rijden. (En als het buiten echt stervens koud is maak ik ze goed schoon en trek ik ze gewoon naar school aan. Ga ik tenminste niet onder uit in de ijzel.
)
[edit] wat betreft het inzakken, ik vind het heel erg mee vallen. Als ik ze niet aan heb zet ik ze gelijk weg met laarzenspanners. Het leer is wat dat betreft denk ik te soepel om in te zakken? Was n.a.v. het topic even gaan google'n en zag dat een aantal tweedehands laarzen wel aan het in zakken zijn ondanks laarzenspanners. Maar aan de vorm te zien betreffen het goedkope laarzenspanners. Zou je wel adviseren om echt goede laarzenspanners te kopen die ook mooi in de laars passen. Ik heb een aantal goedkopere (action e.d.) die in smalle laarzen prima zijn. Maar met die zouden mijn ariat laarzen minder mooi blijven. Wat dat betreft zijn duurdere wel beter denk ik.