Ariat Barnsley en Windermere of iets warms?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Ariat Barnsley en Windermere of iets warms?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 23:14

Was eigenlijk een beetje van plan om nieuwe laarzen te kopen. Het liefst outdoor laarzen die ook nog een beetje warm zijn. Maar wil wel laarzen van goeie kwaliteit. Het moet niet zo zijn zoals de outdoor laarzen Horka/Imperial Riding dat ik ze na een jaar al weg kan gooien. Ben benieuwd naar Ariat Windermere (heb goeie ervaringen met Ariat) Zijn deze ook warm genoeg voor de winter? Hoe is de kwaliteit en zakken ze veel in? Ben ook benieuwd naar Barnsley fleece. Dit zijn hoge schoenen. Deze spreken mij ook heel erg aan. Iemand die deze schoenen al heeft of gepast heeft en daar iets over kan vertellen? Of zijn er andere laarzen die aan te raden zijn? Ik wil tot ongeveer 200 euro er voor uit gaan geven.

Natascha1970

Re: Ariat Barnsley en Windermere of iets warms?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:18

Ik heb alles van Ariat (Terrain, Jodpur, laarzen). Ik vind het reteduur, maar ze zitten lekker, lopen prima en rijden fijn.
De Ariat grasmere is ook lekker warm en waterdicht. Super in de wintermaanden.
Ik heb van de Grasmere helaas de verkeerde maat gekocht, dus ik heb daar nu nieuwe voor gekocht met als gevolg dat mijn andere te koop staan. Mocht je interesse hebben, advertentie staat op marktplaats en bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:27

Ik heb de ariat windermere laarzen, nu voor het vierde seizoen en ze zijn werkelijk heerlijk.

Zomer's met 30 graden rijden en ik heb geen zweet voeten. S'winters heb ik nooit meer koude voeten gehad. Voor heen had ik met deze temperatuur al koude tenen in de rubberen laarzen, laat staan dat ik nog fatsoenlijk buiten kwam bij min 10. Maar met de ariat windermere laarzen heb ik werkelijk geen koude voeten meer. Leg er rond deze tijd wollen inlegzooltjes van de action in kosten 55 cent en ik kan zelfs met strenge vorst heerlijk buiten rond lopen. :D

Onderhoudt ze goed en zelfs na vier jaar zijn ze dus nog steeds waterdicht en lekker warm. Doe er alles mee trouwens, van in de modder en mest staan tot rijden. (En als het buiten echt stervens koud is maak ik ze goed schoon en trek ik ze gewoon naar school aan. Ga ik tenminste niet onder uit in de ijzel. O:) )

[edit] wat betreft het inzakken, ik vind het heel erg mee vallen. Als ik ze niet aan heb zet ik ze gelijk weg met laarzenspanners. Het leer is wat dat betreft denk ik te soepel om in te zakken? Was n.a.v. het topic even gaan google'n en zag dat een aantal tweedehands laarzen wel aan het in zakken zijn ondanks laarzenspanners. Maar aan de vorm te zien betreffen het goedkope laarzenspanners. Zou je wel adviseren om echt goede laarzenspanners te kopen die ook mooi in de laars passen. Ik heb een aantal goedkopere (action e.d.) die in smalle laarzen prima zijn. Maar met die zouden mijn ariat laarzen minder mooi blijven. Wat dat betreft zijn duurdere wel beter denk ik.

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:52

Zelf heb ik geen ervaring met bovengenoemde omdat ik vaak de prijs er niet voor over heb.

Wel heb ik ervaring met de Mondoni Iceland thermolaars, ik vind het een goede outdoor/winterlaars combi. Het is wel een rijlaarstype.

De prijs/kwaliteit verhouding is ook goed te noemen en ze lopen prima.
Als je ze goed ouderhoud gaan ze gewoon lang mee.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:59

De Windermere is een warme en waterdichte laars. Vind deze persoolijk ook heel mooi.
De Barnsley Fleece is ook warm (fleece voering) maar is vrij nieuw op de markt. Ik vind deze persoonlijk niet zo leuk.

De Grasmere is overigens waterafstotend en niet waterdicht. Vind persoonlijk de Windermere ook mooier.