Overstap M1 naar M2 tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

truitje

Overstap M1 naar M2 tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 16:07

Hoi, zijn er mensen die recent deze overstap hebben gemaakt met hun paard en zo ja, wat zijn de ervaringen? En vooral, wat zijn de verschillen in commentaar, dingen waar ze extra op letten vergeleken met het m1?

KarinvdM

Re: Overstap M1 naar M2 tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:52

Je moet je paard echt en stuk beter voor elkaar hebben. Je moet meer verzameling hebben en ook meer gedragenheid tonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:40

Ik ga hopelijk deze maand voor het eerst m2 starten met areina. Wat ik hoor letten ze ook steeds meer op complete plaatje, dus alles moet goed blijven tijdens de oefeningen, klein beetje te diep oid wordt al streng(er) afgestraft dan in m1.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 10:56

ben benieuwd, laat je weten hoe het uiteindelijk gegaan is?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 00:17

ik denk dat de M2 lastig voor je gaat worden (als ik je punten in de M1 zie...allemaal maar vaak net een WP...) dus ik verwacht dat je in het M2 te kort gaat komen......

moet veel meer gedragen en met souplesse door de baan, daarnaast veel oefeningen dicht op elkaar en dan maar in een 20*40. Je moet dus ook je paard zeer goed aan de hulpen hebben staan :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:48

Bij mij was de overgang best schocking. Terwijl ik in het M1 toch wel vaak redelijk bovenaan mee reed, redde ik het M2 niet op netjes rijden.
In het M2 heb je net dat beetje extra nodig en dat kon ik met mijn pony niet goed geven dus moest ik echt foutloos gaan rijden en dat lukte vaak niet.
Ze willen meer expressie zien.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 09:44

Men verwacht gewoon meer van jullie beiden, idd de gedragenheid, meer gesloten, de puntjes op de i zeg maar. Vind het wel prettige proeven die als je de afzonderlijke oefeningen voor elkaar hebt, prima te rijden zijn.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 10:02

Ik ben inmiddels 3 wedstrijden M2 verder, maar het is idd een overstap van het M1 naar het M2!

In het M1 kwam ik vaak weg met 2 of 3 wp, maar in het M2 is 2 wp nog niet gelukt....waar het M1 recht toe recht aan rijden was, moet je je paard echt voor elkaar hebben.
Zowel gedragenheid, oprichting, impuls, aanleuning ed anders wordt dit direct afgestraft!
Ik voerde laatst mijn overgangen stap-galop goed uit, maar dan kreeg ik toch een 5 omdat mijn paard bv te kort in de hals was (dat soort dingen straffen ze af, maar kom je in het M1 mee weg)

Verder moet je zorgen dat je de moeilijkere oefeningen (travers, kw, galop-stap/stap-galop) echt goed onder de knie hebt anders haal je geen winst, want deze onderdelen zitten er nl heel veel in.
Anders heb je een lijst met veel 4-en en 5'en, dan moet je de rest van de proef veel dikke voldoendes rijden om dit op te halen....

Succes in het M2!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:24

truitje schreef:
ben benieuwd, laat je weten hoe het uiteindelijk gegaan is?

Vandaag voor eerst gestart en vond punten heel erg meevallen!

Had wel prut gereden hoor, zoveel (grote) fouten nog..... was al vanaf begin erg gesoannen en sterk op rechts, dus zoals gisteren de tip had gekregen flink vooruit gereden. Werd wel wat beter, maar over algemeen nog puinhoop, kw waren 4en (en -2 door flinke staking) en in galo bleef achter mn been hangen. Wel drafonderdelen heel veel 7ens en 8en voor uitgestrekte draf en travers. Eerste proef 4de met 186, tweede proef 3de met 196! Was in handicap m1 dus zeker tevreden over! Nu nog heeeeeeeeeeeeeeeel veel trainen!!

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 23:29

wow wat goed!! gefeliciteerd! ik ben hard aan het trainen maar wacht nog wel even met de m2 overgang:)