Orun Instructeursopleiding, vragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lx3

Orun Instructeursopleiding, vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 13:48

Hallo allemaal.
Ik weet dat hieronder zo'n zelfde topic staat, die heb ik in zijn geheel doorgelezen

Ik heb een hele andere vraag als het topic hieronder.
Nu ik besloten heb me te gaan inschrijven voor het jaar 2013 de orun opleiding, wil ik er het een en het ander over weten.
Bijvoorbeeld;

1. Bij bijvoorbeeld Module longeren, is het dan zaak dat je je eigen (longeer)spullen meeneemt? Of krijgt ieder paard daar hetzelfde op zijn rug, waar je het mee moet afronden. (dat het bij iedereen hetzelfde tuig is)
2. Hoe zit het nou met die combinaties, moet je zelf iemand met paard meenemen om les te geven of heb je aan je eigen paard met jezelf voldoende en krijg je les van een andere orundeelnemer en geef je dan zelf die orundeelnemers op hun eigen paard les.

Ik heb over punt 2 nu al zoveel verschillende dingen gelezen, dat ik even niet weet wat nou de juiste is. }:0

Ik hoor jullie reactie graag :D

Zooist

Re: Orun Instructeursopleiding, vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:18

Misschien even bellen met de KNHS?
Die kunnen het juiste antwoord geven.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:25

ik zou inderdaad even knhs hierover bellen.

doordat alles dit jaar veranderd is.. is dit voor iedereen denk ik een beetje onduidelijk.
ik weet inieder geval dat het in de oude modules was dat je zelf en je paard moesten rijden, voor het examenonderdeel rijden, en dat je een combi aan paard en ruiter mee moest nemen voor het onderdeel lesgeven!

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 22:49

Oke, misschien dat ik er dan even een belletje aan moet wagen morgen..

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:14

krijg je daar geen informatie over opgestuurd?

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:32

Ik heb zelf net o.a de module longeren en lesgeven afgerond.

-Longeren. Meenemen:

Eigen paard, of pony (cat D-E), en eigen longeerattributen. Ik had Singel, dekje, hoofdstel, longeerlijn, zweep, bijzetteugels, en peesbeschermers/strijklappen.

Als je het boek longeren erbij besteld, staat alles met touwtjes uitgelegd, dit hoeft niet. Wel moet je kunnen uitleggen waarom je het paard met bijzetteugels, touwtjes, dubbele lijnen, passoa etc.. longeert.

-Lesgeven:

Jij moet een eigen combinatie meenemen, dus een paard+ruiter.

Wanneer jij lesgeeft, moet jij je eigen combinatie + een andere combinatie(Die door iemand anders is meegebracht) 15 minuten lesgeven.
Daarna hoef jij alleen je eigen combinatie 15 minuten springles te geven.

Daartegen over staat wel dat jij jouw combinatie moet uitlenen aan een andere kandidaat.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 05:12

vraag 1: zelf meenemen
vraag 2: kan beide. sommige nemen een combi mee, sommige rijden zelf en krijgen les van een andere cursist.

uniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:48

bij de orun opleiding moet je zelf je paard meenemen, met longeren je eigen spullen. Je moet de spullen hebben die je op het examen nodig hebt, die spullen moet je in de lessen gebruiken. longeersingel, longeerzweep, bijzet. etc. bijv. een touw (weet zo even niet hoe het heet) gaat over de schoft, tussen de benen door en aan het bit mag niet. De lessen die je krijgt worden gegeven door een proffesioneel instructeur, bij ons: springen: Niels nanning. dressuur en longeren door een vrouw die intermediair 1 rijd (weet zo even haar naam niet) om de week heb je een andere les. Dit is hoe het bij mij via school gaat, Aoc de groenewele in zwolle.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:47

mag tussen de benen en bit wel door hoor, zolang het maar een reden heeft waardoor je paard er nuttig gebruik van maakt. :)

sunshines1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:02

Ligt eraan welke fase je gaat doen, of je combinaties mee moet brengen of zelf moet rijden.
Maar het beste kan je de knhs even bellen er is veel veranderd las ik.

Whozigg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:21

Toen ik de Orun deed, paar jaar geleden, heb ik mijn paard niet hoeven longeren.
Het lesgeven deden we aan elkaar. Tijdens het examen moet je iemand meenemen om voor te rijden.

Zo ging het bij ons. Anders gewoon even bellen naar de KNHS.