Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
IndianLady schreef:Nee, een klik is er of niet.
Rare vergelijking, maar niet iedereen is toch een vriend/ vriendin van je? Soms klikt het gewoon niet.
Vriendin van mij heeft 2 paarden, heb op beide nog nooit gezeten (oke op 1 dan) met de 1 heb ik absoluut een klik, de ander totaal niet. Terwijl ik dus wel het meest werk met degene waar ik geen klik mee heb.
Hij doet me niks, ja ik knuffel hem wel eens, maar leuk leuk vind ik hem niet.

Maar ik moet een bepaald gevoel bij een paard hebben... Heb ik dat niet, kan ik er gerust mee overweg, maar zou het dan nooit willen hebben als eigen. 
Pluttersput schreef:Een vriendin van mij heeft een paard, en door omstandigheden hou ik me nu met de kerel bezig. Een 5 jarige klophengst, ben hem nu aan het doorrijden en de basis er weer terug in aan het brengen. Laatst ben ik met hem gaan wandelen, en hij was totaal niet met mij bezig. Na een paar keer heel duidelijk gemaakt te hebben dat hij meniet mocht bijten, omduwen of omver mocht trekken, hield hij zich heel netjes met mij bezig. Oortje opzij gericht, opletten met wat ik doe etc, hij was er goed bij.
Mijn mam was erbij, en wij kwamen tot de conclusie dat de klikte mensen vaak in een paard zoeken of willen hebben, komt door opvoeding en omgang vanaf de grond. Mijne inziens kan je met ieder paard een klik hebben. Natuurlijk zullen er paarden zijn waar je niks mee hebt, maar tot nu toe heb ik met ieder paard, en dat zijn er veeheel, een klik gehad.
Wat denken jullie ervan? Is de klik een excuus voor mensen die eigenlijk niet de juiste basisverhoudingen met hun paard hebben? Of is het iets anders. Want volgens mij is een klik heel goed te kweken namelijk..