Naar buiten met staldrang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snorretje

Naar buiten met staldrang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 10:41

Hooi ik heb een pony, en ik ben van plan om met haar naar buiten te gaan. Ik ben al eens vaker te voet met haar gegaan, alleen heeft ze last van staldrang (of hoe je dat ook noemt) in ieder geval dat ze na 5 min lopen stil gaat staan en niet meer vooruit wil. Alleen als we omkeren en terug naar huis gaan. Hoe moet ik dit aanpakken ?

Utixo

Re: Naar buiten met staldrang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 10:44

Iemand zoeken die mee wil, bij voorkeur met een braaf paard, anders te voet.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 10:47

Heb je de mogelijkheid om met een ander paard/pony erbij naar buiten te gaan?
Paarden zijn kudde dieren en vinden het vaak een beetje eng om van hun vertrouwde groep weg te gaan.
Vraag hierbij vooral ook hulp van ervaren personen; een pony die zich midden op de straat omdraait om weer naar "huis" te gaan, kan levensgevaarlijk worden := .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:26

Ehm jij noemt het stal drang maar het is feitelijk aangeleerd gedrag...

Zweepje mee, rijhandschoenen aan en je paard/pony een hoofstel omdoen en een hengstenketting door de bitring heen naar de andere kant, steeds wanneer ze stil gaat staan een tik geven gaat vooruit dan belonen niet meteen maar wel na een minuut of 15....

Ze heeft geen respect voor jou, jij gaat steeds terug met haar en dat is de beloning op haar ongewenste gedrag....

paarden2704

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:07

ik heb ongeveer het zelfde die van mij is alleen nog iets erger als ze alleen naar buiten moet dan loopt ze een stukje en dan draait ze in een keer om en rent ze naar huis... de laatste tijd kan ik er dan nog wel stoppen maar dan wil ik der omdraaien en doet ze het zelfde ik was er helemaal klaar mee met dat aansteller gedrag dat ik gewoon een zweepje had meegenomen en ze probeerde het weer maar toen heb ik er een tik met de zweep gegeven en toen liep ze wel door iets later nog een keer proberen weer omgedraait en dat wou ze natuurlijk niet weer een tik maar daarna liep ze wel door en is ze niet meer gestopt dus ik heb het wel met iets strengeren hand aangpakt maar nu ben ik er van af en natuurlijk probeert ze het nog wel eens maar dan is het gewoon rustig blijven en weer omdraaien en natuurlijk wil je het liefst niet te hard zijn maar soms hebben ze het nodig en dan moet je wel.

in ieder geval succes misschien heb je iets aan :) :) :)

paarden2704

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:09

sorry voor een paar spellings foutjes! :o

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:39

niks stal-drang.
je paard neemt je gewoon in de maling, zoals hierboven gezegt kan je best handschoenen aan, zweepje mee en hup van het erf :)

succes