Belonen na de tweede hoekletter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xTesslove

Belonen na de tweede hoekletter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 22:29

Hoi,

Ik heb laatst een FNRS proefje gestart. Na het afgroeten moest ik op de rechterhand in vrije stap de rijbaan verlaten. Ik beloonde mijn pony toen tussen de C of A en de letter erna. Ik kreeg op mijn protocol voor rijbaan verlaten een 5! Als commentaar stond er: Je mag pas na de tweede hoekletter belonen. Maar ik had dit nog nooit gehoord, gelezen, of geleerd dus ik vond het wel een beetje raar. Is er nog iemand anders die dit heeft gehad? Ik ga nu naar de KNHS, geld daar de zelfde regel wat belonen betreft? Ben benieuwd!

Appelflap445

Re: Belonen na de tweede hoekletter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:31

Bij de KNHS-proeven krijg je geen cijfer voor het verlaten van de bak, en kan je dus gewoon je paard belonen zodra je afgegroet hebt :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:32

In de KNHS proeven is de proef na het afgroeten afgelopen (en mag je dus doen wat je wilt, mits je in vrije stap gaat), maar belonen wordt meestal pas gedaan als je de rijbaan verlaten hebt (dus bij A draai je om, zet je het paard stil en beloon je).

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:33

Nou toen ik met een manege pony proefjes reed mocht ik inderdaad pas na de 2e letter na X belonen. Ik heb daar vaak genoeg aftrek punten voor gekregen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:33

Klopt, je mag bij de FNRS pas na de eerste hoekletter belonen. Had je kunnen weten als je, je proefje goed had doorgelezen.

Bij de KNHS mag je na het afgroeten belonen.