Rijlaarzen, maat goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nogrim

Rijlaarzen, maat goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 19:14

Ik heb laatst rijlaarzen van iemand overgenomen via Marktplaats, maar ik twijfel een beetje over hoe ze zitten.
De voetmaat is prima, de kuitmaat overigens ook (denk ik). Alleen heeft mijn kuit niet zo'n ronde vorm.

Bij deze laars (gewoon plaatje van internet) zie je goed dat de achterkant redelijk bol/rond loopt. Zo is de vorm van mijn kuit niet. De laars sluit daarom niet zo goed aan rondom mijn kuiten, maar wel onder mijn knie en bij mijn enkels.
Afbeelding

Het klinkt een beetje ingewikkeld, maar er zit dus een luchtruimte in de laarzen. Ik vond het er een beetje apart uitzien, maar hebben meer mensen dit? Of is de maat toch niet goed? Graag hoor ik iets, dan kan ik kijken of ik deze houd of op zoek ga naar andere laarzen :)

CoronaLime

Re: Rijlaarzen, maat goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:18

Laarzen horen helemaal aan te sluiten, ook bij je kuit, dus als dit niet zo is is het niet de juiste maat.

Mocht je er echter geen last van hebben dan is er natuurlijk niks aan de hand :j

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:20

dan had diegene een dikker kuit als jou
zolang je er zelf geen last van hebt ivm schuiven kan het geen kwaad

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 02:18

Wat zijn het voor laarzen? De foto die je laat zien zijn op maat gemaakte laarzen namelijk, de kans dat op maat gemaakte laarzen jou exact passen is erg klein uiteraard!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 02:32

als het niet in de weg zit heb je er vast geen last van. maar dan lijkt het wel of je dikkere kuiten hebt...

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:36

Het is wel inderdaad een beetje raar die luchtruimte maar als ze verder goed zitten is het prima toch?

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:45

Luchtruimte hoort er eigenlijk niet te zitten.
Maar als het jou niet stoort.

Wat je nog wel zou kunnen doen, even naar een goede schoenmaker gaan en vragen of hij hem smaller kan maken. Heb die van mijn namelijk smaller laten maken voor nog geen 20 euro.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:47

Het lijkt op de foto lipica, dus op maat gemaakt?
Maar er hoort inderdaad geen lucht tussen te zitten, maar als je hier geen last van hebt maakt het toch niet uit?
Ander inlaten korten rond de kuit. Zit er rits achterin?