HELP! Vandaag de Amigo-deken binnen gekregen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jooliieen

HELP! Vandaag de Amigo-deken binnen gekregen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 12:25

Ik heb net de amigo-deken Bravo plus heavy van divoza binnen gekregen, deze moet dus eigenlijk 400 gram hebben.
Maar ik heb ook nog een nieuwe schockemohle deken hier thuis liggen en deze voelt bijna 2x zo dik aan!
Ik vind de amigo wel erg dun aanvullen..
Of komt het gewoon dat de amigo een sterkere/dikkere? buitenstof heeft als de schockemohle en daardoor even warm aanvoelt??
Of bestaat de bravo plus heavy ook in 200 gram?
Laatst bijgewerkt door Jooliieen op 03-11-12 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

sax89

Re: HELP! Vandaag de Amigo-deken binnen gekregen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:27

Even bellen met divoza. Kun je gericht vragen of het klopt

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 12:32

Ja dat wou ik ook doen, maar ik dacht eerst even kijken of hier iemand het weet, zodat ik zeker ben van mijn zaak ;)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:32

een 400 gram denken hoeft niet zwaar te zijn. dat is juist het fijne van amigo dekens die voelen niet zwaar aan fijner voor je paard. en als het goed is staat dat toch in de deken zelf hoeveel gram hij is ?

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 12:35

oja klopt idd, heb net gelijk gekeken en het is idd een 400 gram!
Maar ik heb nu ook al een amigo-deken op hem liggen die 200 gram is, en daarmee merk ik eigenlijk weinig verschil.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:37

dat kan je niet vertellen of dat weinig verschil is ik heb altijd 200 gehad met een onder deken. ben nu over gegaan op rhino s maar als het er in staat zou het wel moeten kloppen. maar voor je paard alleen maar fijner dat hij niet zwaarder is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:17

Dikte hoeft niks met warmte te maken te hebben.
Mijn 300 grams Dominick deken is juist heel erg licht van gewicht en super warm!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:44

Juist de duurdere dekens zijn niet zwaar, maar door de samenstelling van de vulling wel goed warm!

Ik heb de Amigo liner 100 gram vandaag vervangen door de 200 gram. Die voelt ook niet zwaarder, is nauwelijks dikker, maar mijn merrie was er wel duidelijk warmer onder.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 07:31

Ook een dikke deken hoeft niet zwaar te zijn. Het viel me hier ook op dat een rambo veel dunner is als dezelfde aantal grams Weatherbeeta. Het gaat toch om de vulling? En in horseware dekens wordt volgens mij de zelfde vulling gebruikt als in andere dekens. De rambo voelt hier niet alleen dunner dan de wb, hij zit ook kouder. Amigo is ook horseware. Het klinkt me dan ook niet vreemd dat die deken dunner is dan een ander merk van TS.

TS, is dit het eerste jaar dat je dekens aanschaft en wilt gebruiken? Zie overal topics en vragen van je voorbij komen mbt dekens. :D