Echt goede cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Echt goede cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 16:00

Ik ben me vast aan het orienteren op het kopen van een nieuwe cap..maar ik zou dus graag willen weten wat nu echt een goede cap is? en het liefst ook welke met het meest in verhouding is qua prijs/kwaliteit.

Heukeltje

Re: Echt goede cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:03

Ik heb een Casco Mistral Cap. Heel erg ventilerend en niet de hoofdprijs

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:07

Een écht goede cap is een cap die goed past op jouw hoofd.
De ene cap is niet veiliger dan de andere, alle caps die in Nederland in de winkel liggen moeten aan dezelfde veiligheidseisen voldoen.

Ik denk dat het een kwestie is van veel passen.
Omdat ik zuunig was, heb ik drie jaar lang met een Kavalkade cap gereden die niet goed paste, een rode rand op m'n voorhoofd en op de zijkanten kon ik er een vinger bij in stoppen. Dat zorgde voor hoofdpijn en onvrede.
Toen heb ik veel gepast en kwam ik op de Charles Owen Wellington Classic, dan maar wat meer geld uitgeven. Maar ik heb nu wel een cap die echt lekker zit en die ik elke dag met plezier op zet.

En dan heb je naar mijn idee een cap die écht goed is en waarvan de prijs/kwaliteitsverhouding in orde is.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:08

Ik heb zelf onlangs een uvex gekocht. Ik vind hem geweldig.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 16:10

Dat is ook zo Janine,maar ik heb wel het idee dat er wat verschil zit in bepaalde merken..ik had vorig jaar een equitheme cap gekocht in de winkel,gepast en die zat goed.Maar tijdens het rijden ging ie toch steeds losser zitten waardoor er teveel beweging in kwam..die heb ik dus maar weer verkocht,kreeg hem echt niet fijn passend op mn hoofd.

Heukeltje:heb ff gegoogeld en die cap ziet er goed uit...Uvex heb ik ook goede verhalen over gehoord,maar erg duur?

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:16

Casco is ook een duur merk maar net als Uvex hebben ze ook een goedkopere versie. Ik ben zeer tevreden met deze Casco. Is ook wel mooi met touw bandjes bij de order ipv stof zoals bij bijna iedere cap

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:29

Elisa2 schreef:
Dat is ook zo Janine,maar ik heb wel het idee dat er wat verschil zit in bepaalde merken..ik had vorig jaar een equitheme cap gekocht in de winkel,gepast en die zat goed.Maar tijdens het rijden ging ie toch steeds losser zitten waardoor er teveel beweging in kwam..die heb ik dus maar weer verkocht,kreeg hem echt niet fijn passend op mn hoofd.

Heukeltje:heb ff gegoogeld en die cap ziet er goed uit...Uvex heb ik ook goede verhalen over gehoord,maar erg duur?

Uvex heb je goedkoper al heb ik zelf wel een duurdere. Ik draag hem dagelijks dus dan moet hij wel goed zitten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:37

Dat is wel erg vervelend zeg! Ik heb zelf nog nooit een Equitheme cap van dichtbij gezien.

Wat betreft het dure... Ik maak voor mezelf het liefst een sommetje om te bekijken of het echt duur is.
Stel, mijn cap gaat 3 jaar mee = 156 weken.
En ik draag de cap 4 keer per week, gemiddeld = 624 keer gebruikt

De cap heeft 220 euro gekost geloof ik, dus €220/624 = €0,35 cent per keer.
Dan kan je voor jezelf beslissen of je het duur vindt. Je kan ook voor jezelf beslissen of je de cap langer gaat gebruiken.

Ik vind 35 eurocent per keer helemaal niet veel, omdat ik de kwaliteit van mijn cap heel erg goed vindt.
Maar stel jouw Equitheme cap had jou 35 eurocent per keer gekost, had jij waarschijnlijk gevonden dat het erg veel was, omdat de kwaliteit je toch niet aanstond.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 16:39

Ja klopt..ik wil gewoon een gezonde prijs-kwaliteit verhouding zeg maar..mijn cap is voor dagelijks meerdere uren gebruik dus wat dat betreft wil ik er ook best wel in investeren.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:40

Ik heb altijd een HH cap gehad maar kreeg een zweethoofd :o en hoofdpijn als ik 'm langer dan een uur ophad. Nu de Casco Champ aangeschaft, wat een verademing! Weegt bijna niks, is te verstellen naar je hoofd en zit heerlijk! Totaal geen spijt van mijn aankoop!!!