niet rollen slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

montilove

niet rollen slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 14:26

Heey bokkers,

Is het erg als een pony niet rolt als ze in de paddock staan

Groetjes montilove

sanne1992

Re: niet rollen slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:38

Nee hoor, die van mij heeft ook wel eens geen zin om te rollen, zelfs als hij gezweet heeft wel eens niet. Misschien doet ze het wel als jij er niet bent. Die van mij heeft ook een hele tijd gehad dat hij niet ging rollen als er iemand was.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:42

nee hoor... een paard rolt wanneer hij/zij daar zin in heeft.
Mijn tinker is niet echt een roller, maar sinds ze een vriendje heeft die wel een echte roller is, is zij het ineens ook... dan doen ze een rol wedstrijdje, wanneer de ene opstaat, dan gaat de ander weer liggen rollen... erg grappig om te zien. Maar als ze in dr eentje staat, dan rolt ze een stuk minder snel.
Ze ligt wel elke dag een uurtje te slapen in haar stal en ligt ook in de nacht, dat doet ook niet elk paard.
Dus houd maar aan dat elk paard anders is en zolang ze gewoon goed bewegen, eten en een opgewekte indruk maken, dat alles goed is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:22

Nee hoor. Het is wel goed voor de vacht, maar dat doe je met poetsen ook al een beetje stimuleren. Zelfs de viespeuk van mij had gisteravond geen zin om te rollen := En het mietje heeft er wel vaker geen zin in :') Te nat, te modderig. Wordt je zo vies van :')

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:24

RT-P >> OPG

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:50

Sommige paarden hebben nooit geleerd te rollen, of kunnen door lichamelijk ongemak niet rollen.
Ik heb 1 merrie die het nooit geleerd heeft, die rolt dus nooit.
Een andere merrie had 11 jaar niet gerold, maar haar rug zat ontzettend vast. Nadat dat verholpen was rolt ze wel en vind ze het heerlijk.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:00

Mijn paard rolt ook nauwelijk, heel enkel keertje en zijn rug is helemaal nagekeken.
Hij heeft er gewoon geen zin in.

Bij sommige paarden is het ook een gebrek aan vertrouwen in de omgeving

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:31

Ik heb mijn paard bijna 4 jaar en heb haar 2x zien rollen. Was 2x hartje zomer, hartstikke heet en ik had haar net helemaal afgespoeld. Verder rolt ze echt nooit.. Tenminste nooit waar ik bij ben. In de stal sowieso niet (ben ik wel blij mee) Ik vind het niet erg hoor lichamelijk is ze helemaal in orde.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:42

Dat is het zelfde bij de mijne, alleen als ze flink bezweet zijn en in het zand staan, dan rolt hij, anders niet.
Maar dan rolt hij ook goed, rondom en paar keer achter elkaar ;-)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:11

nee, volgens mij maakt dat niet uit. die van mij rollen de hele dag door, maar die zijn ook wit. die hebben een beetje camouflage nodig (zucht, heb ikk ze net gepoetst, zijn ze eindelijk wit, zoeken ze gelijk het modderigste plekje op)

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:19

xApple schreef:
Ik heb mijn paard bijna 4 jaar en heb haar 2x zien rollen. Was 2x hartje zomer, hartstikke heet en ik had haar net helemaal afgespoeld. Verder rolt ze echt nooit.. Tenminste nooit waar ik bij ben. In de stal sowieso niet (ben ik wel blij mee) Ik vind het niet erg hoor lichamelijk is ze helemaal in orde.

Mijn vorige pony rolde wel in haar stal, tot ze een keer vastzat. Gelukkig niks aan over gehouden, maar vind dat inderdaad wel link.

Mijn pony rolt eigenlijk altijd, ook als het vies is (ben ik dan weer erg blij mee maar niet heus). }>
Denk dat het niet erg is als je paard nooit rolt, kan inderdaad ook zijn dat ze het lichamelijk niet kunnen maar lijkt mij dat je dat dan wel aan andere dingen merkt (met rijden bijvoorbeeld).

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 10:16

Mijn paardje rolt ook niet vaak. Wel als ze bv nat is na het wassen, dan vind ze het heerlijk om te rollen in het zand.
Op stal ligt ze wel om te slapen.

M'n vorige paardje was een echte smerpoets. Het alles vieste en natste plekje was het beste plekje om te rollen. Die kwam echt met plakaten bagger op d''r lijf uit het land. Zo erg dat je haar moest wassen of wachten dat het goed droog was dan kon je het er met je handen afhalen. Voor een borstel was het te erg haha