Probleempje: Loopneus tijdens rijden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sophie13

Probleempje: Loopneus tijdens rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 14:16

Heei bokkers! :)

De titel klinkt misschien een beetje raar, maar ik heb dus heel vaak een loopneus tijdens het rijden. Dit is nogal storend, aangezien ik dan de hele tijd mijn neus loop op te halen, plus dat iedereen me een beetje raar aankijkt. Ik heb het echt alleen met paardrijden, en ook als ik niet eens verkouden ben. Een propje in mijn neus of steeds mijn neus snuiten is ook geen optie.
Heeft iemand hetzelfde probleem? En heeft iemand hier een oplossing op? Het allerliefste iets wat ik nu meteen kan gebruiken, want ik moet vanmiddag een paard voorrijden en dan zit ik daarzo als een idioot te snuiven op m'n paard. :')

Groetjes Sophie

MyWup

Re: Probleempje: Loopneus tijdens rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:17

ik heb het ook, ook nog met koud weer dat mijn ogen tranen, dan zie je dus alles continu dubbel,
heb jij dat ook?

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:18

Hm, ik lees even mee.
Heb hetzelfde probleem. ;)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:19

Ik heb het altijd als het koud is buiten, krijg dan ook last van mijn ogen.

sophie13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 14:21

Aah! Ben gelukkig niet de enige! :)
@liss Zeker in de winter is het erger ja. Mijn ogen gaan ook een beetje tranen, maar niet zo erg dat ik dubbel zie. Bij mij is vooral mijn neus het probleem

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:23

Ducktape :P ?

Sorry flauw, geen idee wat je er tegen kan doen. Laten lopen is natuurlijk ook niet zo fris, net als het afvegen aan je handschoentjes.

Blijven snuffen denk ik en als het te erg wordt toch even stoppen om je neus goed te snuiten.

Misschien helpt een neusspray hiervoor maar dan zou je eens lang de drogist of apotheek moeten gaan om dat na te vragen.

sophie13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 14:26

MarliesV schreef:

Sorry flauw, geen idee wat je er tegen kan doen. Laten lopen is natuurlijk ook niet zo fris, net als het afvegen aan je handschoentjes.

Blijven snuffen denk ik en als het te erg wordt toch even stoppen om je neus goed te snuiten.

Misschien helpt een neusspray hiervoor maar dan zou je eens lang de drogist of apotheek moeten gaan om dat na te vragen.

Tjah, ik kan een neusspray proberen, al is die wel voor een verstopte neus en dat heb ik niet. Vanmiddag gaat het me niet meer lukken om nog naar de apotheek of drogist te gaan, maar dan ga ik morgen wel eventjes langs

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:27

Ben ik de enige die gewoon een pakje zakdoekjes dan in der jaszak heeft en even der neus snuit? :D Het moet ooit "op zijn" toch? :D

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:29

sophie13 schreef:
MarliesV schreef:

Tjah, ik kan een neusspray proberen, al is die wel voor een verstopte neus en dat heb ik niet. Vanmiddag gaat het me niet meer lukken om nog naar de apotheek of drogist te gaan, maar dan ga ik morgen wel eventjes langs

Door een neusspray gaat je neus juist lopen! Want dan komt juist alles los haha xD Niet handig dus :P

sophie13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 14:29

Serendip90 schreef:
Ben ik de enige die gewoon een pakje zakdoekjes dan in der jaszak heeft en even der neus snuit? :D Het moet ooit "op zijn" toch? :D

Natuurlijk heb ik dat ook geprobeerd, maar na 1 rondje kan ik alweer mijn neus gaan snuiten. Vanmiddag moet ik voorrijden, dus dat is niet echt handig

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:30

Hier nog een patient. Alleen ik heb het gewoon het hele jaar door, of het nu koud is of extreem warm.
Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, van dat Vaporub spul onder je neus (tipje van een voetballer), vaker neus snuiten, propjes, neusspray, alles. Helaas nog niets tegengekomen dat helpt.
Overigens heb ik het al als ik een momentje buiten ben geweest. Jas uitschudden, krant halen. Daarna begint het weer en ben ik een kwartier aan het snuiven...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:33

sophie13 schreef:
Serendip90 schreef:

Natuurlijk heb ik dat ook geprobeerd, maar na 1 rondje kan ik alweer mijn neus gaan snuiten. Vanmiddag moet ik voorrijden, dus dat is niet echt handig

Het scheelt ook dat ik recreatief rijd, dus het ook gewoon makkelijk kan doen zonder dat het echt iets stoort ja...

Ehm... mjah je kan ook niet zeggen "ik begin een half uur eerder zodat mijn neus leeg is" :S misschien van te voren gaan wandelen, stal uitmesten of weet ik veel wat in de hoop dat?

sophie13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 14:35

Dat is misschien een optie, het moet idd een keertje 'op' zijn

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:50

Misschien werkt het als je voordat je naar de stallen gaat, boven een bak met superheet stomend water gaat hangen, zodat alles eruit loopt :')?? En dan zolang boven dat heette water blijven hangen totdat het stopt met stromen? Misschien werkt dat, of misschien komt het toch terug, zou je dan moeten uitproberen. Maar misschien werkt het :P...

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:51

deniseqn schreef:
Misschien werkt het als je voordat je naar de stallen gaat, boven een bak met superheet stomend water gaat hangen, zodat alles eruit loopt :')?? ...

:j :') . Je kan het altijd proberen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:53

Als je het alleen hebt bij de paarden, ben je dan niet allergisch?
En verder: laat het lekker lopen, na het rijden kun je je gezicht weer afvegen }>

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:56

Een neusgat dicht, beetje opzij hangen, en uitblazen maar :') :+

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:56

Ik ben allergisch voor paarden(zweet), en heb dit toch ook enkel in de winter. Ook op de fiets begint mijn neus te lopen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:00

Mijn instructeur is heel duidelijk wat zakdoekjes en stoppen om te snuiten betreft: je trekt maar een shirt met lange mouwen aan dat vies mag worden ;) Niks pauze!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:00

Een neusknijpertje misschien? Die zwemmers ook hebben :j
Afbeelding

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:01

Dat is om geen water binnen te krijgen, dus sluit compleet af. Ik denk dat TS het fijn vindt om tussendoor ook nog te kunnen ademhalen :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:03

Ja, ik heb er ook last van.
Ik maak meestal het bit warm in een emmer met warm water, dan snuit ik ook gelijk mijn neus uit. Maar als ik een minuut of 10 aan het rijden bent begint het weer. :(
Ik ga dan niet elke keer stoppen hoor :n Veeg het gewoon af aan me mouw (schrijf ik dat zo goed?) of ik haal op. Ik probeer het wel telkens te doen aan de ander kant van de bak, waar de mensen mij niet horen :+

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:21

GamblersCup schreef:
Dat is om geen water binnen te krijgen, dus sluit compleet af. Ik denk dat TS het fijn vindt om tussendoor ook nog te kunnen ademhalen :D

Dan ademt ze toch door haar mond? :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:30

Is denk ik niet zo prettig rijden :')

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:49

ik heb dit ook, had eergisteren een dressuurclinic die ik mee heb gereden en ik
was mijn neus constant aan het optrekken. :oo
echt genant! hopelijk hebben niet te veel mensen het gezien