2x hetzelfde of 2 verschillende springparcoursen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie24

2x hetzelfde of 2 verschillende springparcoursen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 10:13

Tijdens springwedstrijden zie je steeds vaker dat er 2x hetzelfde parcours gesprongen wordt. ik dacht altijd dat je 2 verschillende parcoursen moest springen, als je naar de dressuur kijkt is het verplicht om verschillende proeven te rijden. Nu wil ik natuurlijk weten of dit mag. In de reglementen van de knhs kan ik er niets over vinden

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:20

Ik zie vrijwel nooit dat er twee keer hetzelfde parcours gereden wordt en ik zit toch vrij veel te jureren op springwedstrijden. Het kan wel zo zijn dat mensen flexibel starten en dus B en L klassiek rijden, dan rijd je op de kleinere wedstrijden wel twee keer hetzelfde parcours (met 1 sprong extra voor de tweede dubbel), maar dat is gewoon toegestaan.

Jakizi

Re: 2x hetzelfde of 2 verschillende springparcoursen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:24

Ik zie ook bijna nooit 2x hetzelfde parcours meestal of 1 parcours of klassiek en 2 fasen.

In de B heb je natuurlijk Rijstijl en dat moeten 2 verschillende parcoursen zijn is dit niet het geval moet het in 2 manches gereden worden of telt de 2e niet voor punten.het is wel toegestaan om een ander parcours uit te schrijven maar dan niet voor punten.

Ik rij weleens 2x hetzelfde parcours maar dan start ik flexibel M en Z waardoor je dus 2 x dezelfde krijgt i.v.m besparing van tijd.

Wil je alles zeker weten even de reglementen nalezen