Tweekleurige chaps?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jippyhorse

Tweekleurige chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 17:18

In de reglementen staat dat je (kunst)leren chaps moet hebben met jodphurs in dezelfde kleur,
maar mag je dan ook niet met deze chaps starten? (Met zwarte jodphurs er onder uiteraard)

Afbeelding

renateschaik

Re: Tweekleurige chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:35

ik durf je niet te zeggen of het mag lijkt me wel maar ze zijn wel erg gaaf

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 15:45

Haha daarom, en ik heb een zwart jasje en jodphurs, maar een bruin tuig en cap en met deze chaps hoef ik geen nieuwe bruine jodphurs en rijjasje te kopen. En bruine jodphurs met chaps in dezelfde kleur is bijna niet te vinden, of je krijgt gelijk weer hele dure.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:51

ik heb ook geen idee zijn inderdaad wel echt heel mooi!

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:56

Geen idee wel echt heel mooi zeg!

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:47

In het dressuurreglement staat:
in dat het niet mag. Moeten gelijkkleurige jodphurs en chaps zijn.

Artikel 117 - Kledingvoorschriften
1. Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden; deze regel is ook van toepassing op de voorlezer van de deelnemer.
2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in:
a. een rij-jas, type colbert met knopen en platliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend.
b. een lichtgekleurd overhemd of lichtgekleurde dressuurblouse, Overhemden/dressuurblouses moeten lange of korte mouwen hebben en bij lange mouwen voorzien zijn van witte manchetten.
c. een witte, beige of gele rijbroek.
d. een bijpassende witte of gele plastron of stropdas, wanneer een dressuurblouses wordt gedragen is het dragen van een plastron niet verplicht.
e. een paar handschoenen.
f. een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren/gladde kunstleren chaps.
g. een veiligheidshoofddeksel met norm EN-1384. Het is uitsluitend bij deelname vanaf de klasse Z1 paarden toegestaan een dressuurhoed of bolhoed te dragen. In Juniorenrubrieken is een veiligheidshoofddeksel verplicht. Vanaf 1 april 2013 is een veiligheidshoofddeksel met norm EN-1384 verplicht tot en met de klasse ZZ-Licht en alle afdelings- en teamdressuur. Alleen in de rubrieken voor Young Riders en in de klassen ZZ-Zwaar, Lichte, Midden en Zware Tour mag met een dressuurhoed of bolhoed gereden worden.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 15:50

Ja, dat had ik zelf ook al gelezen, maar daar bedoelen ze mee dat de jodphurs in dezelfde kleur moet zijn als de chaps, maar niet dat de chaps niet uit 2 kleuren mogen bestaan want de onderkant is wel gelijkkleurig aan de jodphur dus ik vind het niet echt duidelijk.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:53

Ik zou niet weten waarom niet. Je mag toch ook met tweekleurige laarzen starten.

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:20

lizy29 schreef:
Ik zou niet weten waarom niet. Je mag toch ook met tweekleurige laarzen starten.

Zullen idd wel dezelfde regels voor gelden.

Denk dat ze alleen bedoelen dat je geen bruine schoenen en zwarte chaps hebt, heb ik trouwens wel tijdelijk mee gestart haha.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 17:01

Jakizi schreef:
Denk dat ze alleen bedoelen dat je geen bruine schoenen en zwarte chaps hebt, heb ik trouwens wel tijdelijk mee gestart haha.

Dat dacht ik dus ook, dat is ook wel begrijpelijk omdat dat er misschien slordig uit ziet, maar dit is toch gewoon netjes?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:04

Dit is keurig.

Volgens mij mag het ook gewoon. Je hebt ook laarzen met een rode bovenrand bijvoorbeeld. Zou niet weten waarom ze daar onderscheid in zouden maken.