Oefenwedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tumvum

Oefenwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 20:54

Hoi bokkers,
Ik heb volgende week zaterdag een oefenwedstrijd (dressuur) met mijn paard om te kijken hoe het gaat, maar ik heb tot nu toe alleen onderlinge gereden op de manege waar ik tot vorige maand reed. Ik heb dus geen idee wat ik allemaal nodig heb en mee moet nemen (denk aan paspoort paard, inentingen etc). Moet je ook al een witte rijbroek, jasje, plastron etc aan hebben of wordt dit nog niet meegerekend?
Ik zou met iemand meegaan op wedstrijd maar dat is niet doorgegaan en die moet een week na mijn oefenwedstrijd pas weer rijden. Iemand die voorleest heb ik wel maar die heeft precies hetzelfde als mij. Alleen onderlinge manege ervaring dus die kan mij ook niet verder helpen.

Dus als jullie me willen helpen zou ik dat fijn vinden! :j

BabetSanRemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:05

Bij oefen dressuur hoef je geen wedstrijd kleren aan. Alleen dat is bij elke vereniging/jury weer anders. Misschien moet je eens kijken op de site van de vereniging? Dan weer je precies wat de regels zijn.

Jakizi

Re: Oefenwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:27

In principe hoef je op een oefen wedstrijd geen tenue aan tenzij de vereniging iets anders heeft vermeld op de site of vraagprogramma.

Verder altijd je paspoort mee als je met je paard weggaat en een lezer is natuurlijk wel handig maar je kan ook iemand daar vragen

zilverkenny

Re: Oefenwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:25

Ik geloof inderdaad dat wedstrijdkleding niet verplicht is, maar ik heb zelf vorige week ook oefendressuur gehad en ik heb het wel gedaan (ook paard ingevlochten enzo), zodat jij en je paard er vast aan kunnen wennen (alles zoveel mogelijk als een echte wedstrijd laten lijken).

Het is natuurlijk maar net wat je zelf het fijnste vindt. Als jij dat bijvoorbeeld teveel werk vindt, dan zou ik het niet doen. Maar het is dus wel een goede oefening alvast.