Ruitervakantie strand/frankrijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eastpak

Ruitervakantie strand/frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 15:21

Ik ben op zoek naar een ruitervakantie voor jongeren (+-15 jaar) met eigen paard.
Liefst een trektocht/manege waar we in niet te grote groep gaan buitenrijden, liefst in frankrijk.
Dicht bij een strand, bos, open vlakte's zouden een pré zijn.
Weet er soms iemand wat?

Eastpak

Re: Ruitervakantie strand/frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 16:12

niemand? Liefst dus ergens een manege in de buurt van strand/bos/vlakte waar je in kleine groepjes gaat buitenrijden.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:24

wil je met eigen paard of met paarden van de betreffende locatie? Aangezien je het volgende schrijft:
Citaat:
Ik ben op zoek naar een ruitervakantie voor jongeren (+-15 jaar) met eigen paard.

Qua leeftijd ben je voor de meeste bedrijven denk ik nog te jong. Het adres waar ik nu twee keer ben geweest (Domaine Equestre Centaure in Blond, zie onderschrift voor foto's en filmpjes), mag je wel naar toe als 'kind', maar je moet altijd begeleid worden door één van je ouders.
Volgens mij zijn er best strikte regels in Frankrijk, dus weet niet of er plekken zijn die een vakantie aanbieden zoals jij het graag zou zien. Anders kan ik je van harte aanraden om een paar jaar te wachten tot je meerderjarig bent en dan naar Blond vertrekken!

Little_Miss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:26

Misschien stal Hoursinne? Is in België (ardennen). Wij zijn er vorige jaar geweest en het was echt super! Je gaat heel veel galopperen over van die vlaktes en paadjes waarvan ik niet eens wist dat je daar kon galopperen :D De omgeving is echt prachtig en de mensen heel aardig. Ze rijden er bitloos. Ik denk dat je er wel heen kan met je eigen paard, maar het word wel even wennen voor hem/haar denk ik (ik weet natuurlijk niet waar je nu rijd of wat je paard gewend is.. :P).
Als je nog weer wilt weten kan je een PB'tje sturen :D

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 11:34

Alvast bedankt voor de tip's, natuurlijk is de zomervakantie nog effe dus heb nog tijd :)

Simone1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:40

vraag anders eens informatie op bij Time Out ruiterreizen! Wie weet hebben die wel iets leuks in hun brochure.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:47

Time out is al bijna twee jaar failliet!

Simone1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:33

o, oeps :( ... nou ja zo'n soort organisatie dan.

erica87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:47

Hallo Eastpak, je kunt bij ons als 15 jarige ook met je eigen paard komen hoor ( Domaine equestre centaure), bos en vlakten zijn er wel, maar het strand is te ver bij ons vandaan.