Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Warners schreef:ijssnuiver ik weet niet wat jij denkt hoor maar ik weet echt wel hoe ik de baas kan zijn over een paard. gebrek aan duidelijk heid alsjeblieft zeg doe normaal
.
Warners schreef:ijssnuiver ik weet niet wat jij denkt hoor maar ik weet echt wel hoe ik de baas kan zijn over een paard. gebrek aan duidelijk heid alsjeblieft zeg doe normaal
eeeeef_x schreef:Ik snap je ontzettend goed. Mijn pony was eerst ook heel erg bang voor me, omdat ze een vreselijk verleden heeft.
Je kunt op zo'n moment wel denken; ja jeetje hier kan ik niks mee, maar je kunt ook denken; wauw dit biedt mij een nieuwe kans om mijn pony een nieuwe start te geven!
Ik heb dus het tweede gedacht en ben met haar aan de slag gegaan.
Eerst ben ik gaan lopen met haar, kleine stukjes door de bak heen en heb haar overal aan laten snuffelen bij me. Ik ben haar gaat poetsen, de hoeven uitgekrabt etc.
Dit deed ik net zolang totdat ze me vertrouwde en totdat ze naar me toe kwam als ik bij haar stond. (In het weiland, de bak, de stal.)
Daarna ben ik gaan rijden, heb het rustig opgebouwd en heb in het begin niet veel van dr gevraagt. Zodra een pony of paard weet dat jij de leider bent en dat ze je kan vertrouwen voelen ze zich meestal een stuk beter!
Laat zien dat er niks is om bang voor te zijn, als jij er ook niet bang voor bent.
Ik ben nu super goed met haar op weg, ben de enige die haar uit haar stal krijgt, al is dat niet zo leuk haha.![]()
Succes ermee !