Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wat wél goed werkt is een BRUL geven. Hij kan namelijk niet praten en ook niet doen alsof hij het niet hoort. Dus dan is het einde discussie en is hij weer een tijdje braaf. Gelukkig zet mijne niet echt door, 't is meer dat hij 1 keer doet van: "ik ga steigeren hoor!" (doettie toch niet) en dan is het klaar en is hij weer braaf. Hij heeft één keer daadwerkelijk gesteigerd, toen ik 'm net een paar weken had. Uit reflex heb ik 'm met m'n zweep een mep verkocht op z'n hoofd en daarna heeft hij het (onder het zadel) nooit meer gedaan.
Of schuin gaan galopperen en wanneer je ze rechter zet met je ene been harder gaan galopperen als reactie op je been
Donders zijn het, maar wel leuke en leerzame paarden
) en gaat alles goed. Het was ook niet in 1 2 3 opgelost, het heeft tijd gekost. Ik wil je dan ook als raad meegeven: blijven doorzetten en niet opgeven, Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.

.
Amaris schreef:Paard van een vriendin heeft ook de hebbelijkheid om als ie ergens niet langs durft (grote vrachtwagen oid) in zijn achteruit te gaan.
Muppett schreef:Als ze buiten ergens niet langs wil of een bepaalde route niet wil nemen, stopt ze met lopen, gaat ze achteruit lopen. Als ik been geef en haar naar voren drijf, gaat ze alle kanten op lopen, vooral achteruit. Als ik dat bestraf (schop of tik op haar kont) komt ze omhoog. Pas heeft ze gigantisch hoog gesteigerd, gelukkig in het gras, maar wel een boom naast mijn rug. We klapten voor mijn gevoel bijna om.
Vandaag ging ik een stukje over straat, toen wilde ze een bepaalde straat niet in (ze kent de weg door het dorp en dat was niet de directe weg richting huis) en prompt staakt ze en loopt gevaarlijk achteruit.
Ik heb haar toen ze hier net mee begon een paar keer op haar lazer gegeven (tik met de zweep op haar hoofd) maar daar werd ze alleen maar bozer en dwarser van.
Stap ik af, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Maar ik kom er niet zo makkelijk weer op, ze is 1.75 en ik ben maar 1.64...
Ze wil al sinds ik haar ken de trailer niet in, dan doet ze net zo. Als ze niet vooruit wil en toch moet, komt ze omhoog.
Op stal grondwerk ik met haar, wat prima gaat, ze accepteert mij dan als leider. Wel wil ze op de poetsplek (ze is erg ongeduldig) niet zo graag stil staan en luistert dan minder goed.
) verzint ze ook trucjes om er onder uit te komen. Ik moet elke keer andere buigoefeningen doen om haar los te krijgen, steeds dezelfde werkt niet omdat ze inderdaad best slim is... Consequent zijn vind ik vaak moeilijk, ik heb niet altijd meteen door dat ze een loopje met me neemt. Denk meestal dat ik iets fout doe en het haar niet kwalijk kan nemen en haar daarom niet moet straffen maar mezelf moet corrigeren.