voorstellen / papieren laten zien aan jury, indoorbaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vladimir1979

voorstellen / papieren laten zien aan jury, indoorbaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 22:55

In de categorie, hoe zat t ook al weer: ga volgende maand weer starten na 15 jaar pauze :-) hoe zit t met je voorlezer die zich bij de jury hoort te melden met je papieren en daarmee dus ook bevestigt dat de jury de correcte combinatie voor zich heeft? Indoor juryhokjes zijn soms nogal weggemoffeld, graag jullie ervaring hier?

tallechie

Re: voorstellen / papieren laten zien aan jury, indoorbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:57

Indoor doe ik dat niet of de mogelijkheid moet er voor zijn.

Zaterdag stond er een juryhokje in de bak en die was open, kon me dus melden met mijn naam. Maar anders meld ik me niet

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:59

Uit mijn ervaring.... gebeurt het eigenlijk weinig.... maar dat is in mijn regio dan zo juist in het buiten seizoen gebeurt het weer wat meer

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:00

Hier in de buurt is dat niet hoor dat een voorlezer zich meldt bij de jury met startpas/paspoort oid. Je meldt jezelf gewoon aan bij de jury voordat de proef begint met je naam, naam paard en evt de vereniging waar je voor start.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:01

Buiten laat ik mijn paspoort wel zien.

Binnen moet ik vaak mijn paspoort bij aanmelden laten zien

lisza, maar als het juryhokje nu boven in is of je kan er niet dichtbij in de buurt komen, dan horen ze je echt niet

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:02

Ja dat klopt, hier is een manege in de buurt waar de jury bovenin de manege in een hokje zit waar een raampje bijzit. Meestal stoppen mensen dan onder het hokje en roepen even hun naam.
Maar anders staat er vaak een bord met startnummers bij de ring, de ringmeester houdt dan bij wie er in de ring zit, zo kan de jury snel zien of hij de goede coupon met startnummer voor zich heeft.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:04

Hier hoef je je nooit te melden. Vreemd eigenlijk... startvolgorde wordt gewoon aangehouden en als er iemand niet is of er een wissel is wordt daar melding van gemaakt :)

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 23:15

Ah, dus vooral aan de ringmeester melden. Vroeger was er wel vaak een raampje ofzo, waar je even kort contact kon maken met de jury, maar ze zijn dus niet veel strenger geworden begrijp ik. Nou ja, de papieren gaan iig mee, aanmelden vooraf bij secretariaat gebeurt natuurlijk altijd. Dank voor jullie reacties

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:26

vladimir1979 schreef:
Ah, dus vooral aan de ringmeester melden. Vroeger was er wel vaak een raampje ofzo, waar je even kort contact kon maken met de jury, maar ze zijn dus niet veel strenger geworden begrijp ik. Nou ja, de papieren gaan iig mee, aanmelden vooraf bij secretariaat gebeurt natuurlijk altijd. Dank voor jullie reacties

Ja dat doe ik meestal ook eventjes melden bij het secretariaat, vaak moet er toch nog betaald worden.
En verder alle papieren mee, mochten ze erom vragen dan heb je ze in iedergeval bijdehand!
Succes met je wedstrijd.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:35

Hebben jullie nog ringmeesters dan?

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:38

vibabu schreef:
Hebben jullie nog ringmeesters dan?

Tijdens de winterwedstrijden hebben wij bijna altijd een ringmeester!

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 23:47

Indoor lijkt me dat redelijk gebruikelijk, maar iig goed om dit ook te checken bij secretariaat

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:48

Ja dat klopt, geloof dat wij bij 1 wedstrijd binnen de kring geen ringmeester hebben.

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 23:51

Dat wordt dan wel lastig bijhouden wie er aan de buurt is, alle voorlezers dan lekker dicht bij de ingang vd de ring 'parkeren' dan om t bij te houden :-)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:53

Ja dat gebeurd dan ook, zijn eigenlijk 2 rijbakken en dan staan de voorlezers meestal tussen de 2 bakken in om te kijken wie er start. Maar het is eigenlijk altijd nog goed gegaan bij die wedstrijden :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:13

Bij onze wedstrijden is er ook nooit een ringmeester ( alleen bij de dressuur) is altijd nog goed gegaan. De "grooms" houden dan inderdaad de boel in de gaten. Maar als ik zelf dan aan het losrijden ben, merk ik ook dat de ruiters onderling dan gaan uitzoeken wanneer ze aan de beurt zijn.

Een springruiter van onze club zei zo mooi: "Leren jullie dressuurruiters ook eens communiceren" :+
Geintje natuurlijk.

Maar dat was offtopic geloof ik.
Ik roep voor de zekerheid ook naar de jury even mijn naam, om voor mezelf vooral 100% zekerheid te hebben dat ze ook echt mijn protocol voor zich hebben.
Heb weleens een wedstrijd meegemaakt dat of de protocollen door elkaar lagen of dat de startvolgorde niet meer klopte. Er ging iets fout in ieder geval.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:25

Hier zijn ook nooit ringmeesters meer. Soms hangt er een pen bij het lijstje en kan je je naam doorstrepen als je geweest bent.

Wel een mooie Niobe... En ook zo waar! Springwedstrijden zijn veel gezelliger omdat iedereen gewoon met elkaar praten... Dressuurmiepen kijken je alleen aan, als ze je al aankijken. (Uitzonderingen daar gelaten)