Ik had een klein vraagje en wellicht is het een hele duffe vraag maar had t nu toch graag van de meerderheid geweten. weet alleen niet hoe ik t perfect moet formuleren.
Is t echt erg om met thermopaardrijlaarzen/schoenen, rubberlaarzen of gymschoenen met chaps te rijden? De thermolaarzen zijn namelijk niet super om mee te lopen (lang lopen krijg ik blaren) Ze zijn wel ietsje breder dan de rijschoentjes ja dat wel. Maar dat is maar zoon centimeter. Zover ik weet zijn ze ook voor t rijden buiten in de winter.
De rubberlaarzen zijn op misschien een millimeter na even smal als de rijschoentjes, mn gympen zijn ook bijna even smal maar ogen gewoon breed (halve cm breder misschien) en doordat ik er chaps overheen doe blijft de lip ook niet hangen aan de beugel als je door zou schieten.
Aangezien ik veel op stal rondliep maar weinig deed rijden had ik thermolaarzen en wat waren die fijn de afgelopen winters! Deze waren vorig jaar kapot dus ben aant eind van de winter nog snel nieuwe gaan halen. Ik rijd tegenwoordig zowat dagelijks (door de weeks). in de koude dagen rijd ik dan met de thermolaarzen en in de mooie warmere dagen met mn gympen met chaps. een enkele keer ben ik met mn rubberlaarzen erop gestapt in de bak, dit omdat ik totaal onverwachts toch wat ben gaan oefenen in stap.
ik wou graag rijschoentjes hebben maar ivm geldgebrek kon ik ze gewoon niet kopen dus ik maakte er t beste van in de zomer.
Ik heb er nooit commentaar op gekregen en eigenlijk zegt niemand er wat van op stal. De eigenaar van mn huidige verzorgpaardje zei er voorheen ook niks van tot ik nu zijn paard rijd. En zo lief als hij is, heeft hij mij rijschoentjes gekocht, ze zitten en lopen heerlijk en ben hem onwijs dankbaar MAAR de winter komt eraan en ik ben gewoon nogal wat uren op stal, heb t snel koud etc. Ik zie t dan dus niet echt zitten met die schoenen te rijden en wil gewoon mn thermolaarzen aan. De bak is half open en dus koud, en buiten rijd ik ook gewoon. Ik wil die schoentjes ook niet aan door sneeuw en modder maar 4 x of meer per dag mn schoenen wisselen en ze ook nog te voet mee moeten slepen met eventuele andere spullen die ik mee moet nemen (geen plek in de zadelkast) zie ik ook niet echt zitten. Vandaar de vraag

maar goed dat je in de zomer veilige schoenen koopt!
Laten we zeggen dat ik gewoon geluk heb gehad hihi