Grondwerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imani1998

Grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 21:08

Hallo,
Ik ga helemaal terug van '0' beginnen met mijn paard. Dus begin ik met grondwerk, en wil ik een goede band kweken met mijn paard! En haat ontspannen te laten lopen, want onder het zadel is ze dat totaal niet. Dus iemand tips graag?

Caira

Re: Grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:28

neem gewoon goed les!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:30

ik weet wel een goeie lesgever
kijk maar op de site
kennismakenmetpaardrijden.nl

Imani1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 21:58

ik heb een goeie lesgever! maar ik zelf mag niet meer rijden voor het moment, dus wil ik grondwerk doen..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:04

nou daar kan je lesgever dan toch bij helpen?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:47

Ook grondwerk kan best op een hoger niveau gedaan worden, grondwerk is niet zomaar wat tips gaan uitproberen, ook in grondwerken moet je eigenlijk gewoon les nemen.
De fijne details , de puntjes op de "i" das echt onmogelijk om dat zonder goede begeleiding te gaan doen, grondwerk is niet een spelletje, das net zoals het rijden een training, en het doel zou moeten zijn om het rijden eigenlijk in te leiden, een soort van voorbereiding tot .....
Kijk naar wat de mensen van de "Spaanse rijschool" doen, die trainen een paard enkele jaren enkel met grondwerk, en wanneer ze op het paard gaan zitten en dus de proeven al rijdend willen gaan uitvoeren zijn die dus al grondig ingeoefend aan de hand van grondwerk.
Zoek dus een bekwame liefst gediplomeerde instructeur, die ook hier kennis van heeft.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:21

ImaniBieber schreef:
ik heb een goeie lesgever! maar ik zelf mag niet meer rijden voor het moment, dus wil ik grondwerk doen..

Goed idee! Om leuke ideeën op te doen wat je allemaal kunt doen met grondwerk zou je eens kunnen kijken op e-quine.com. Hier kun je e-cursussen kopen met verschillende thema's, bijvoorbeeld grondwerk of schrik- en obstakeltraining. Naast achtergrondinformatie vind je hier ook diverse oefeningen die je samen met je paard kunt gaan doen. Heb je daarna nog behoefte aan meer hulp en begeleiding kun je ook altijd een praktijkdag boeken om hetgeen wat je in de cursussen geleerd hebt in de praktijk onder begeleiding te oefenen.