Ik heb net mijn eerste paard gekocht en zij staat nu al in haar wintervacht. Helaas loop ik er tegen aan dat ze al snel zweet tijdens het rijden, dus wou ik graag van de wintervacht af.
Kan ik haar nu nog laten scheren? en welke dekens moet ik dan hier voor gebruiken? Moet ze dan met een 300 grams deken staan? en hoeveel grams staldeken moet zij dan hebben.
Jahoor kan makkelijk. Die van mij word dinsdag geschoren en gaat daarna onder een 200grams deken. Mocht het echt kouder worden gaat ie onder de 400grams.
Oke, dus ik kan haar nu gewoon nog laten scheren.. en zou ze de hele winter met een 300 grams winterdeken kunnen? En hebben jullie dan deken mét of zonder hals
colette40
Geplaatst: 28-10-12 21:45
ik heb nu deken met hals en 300 gr. gaat het vriezen gaat er een zogeheten dekbedje onder.
Je kan gewoon scheren maar zou niet te lang wachten ivm eventuele erge kou .
Laatst bijgewerkt door colette40 op 28-10-12 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Aranel
Geplaatst: 28-10-12 21:45
Tuurlijk kun je haar nu gaan scheren Pas wel op met in en uitstappen: ze vatten eerder kou zonder hun dikke jas aan, dus niet in de wind of tocht gaan stappen of je paard stilzetten. Ze kunnen wat frisser zijn na het scheren, dus even van te voren longeren is geen overbodige luxe!
Een 300 grams is voor nu prima, een halsdeken is wel fijn voor echt koude dagen/nachten, maar bij die van mij doe ik dat niet omdat zijn manen dan afgeschuurt worden door de deken. Als het straks echt kouder wordt (-10 of kouder) zou ik er een 100 of 200 grams deken onder doen. Fleece dekens eronder ben ik niet zo'n fan van, omdat dit vaak strak gaat trekken.
Ik heb nog een staldeken, weet alleen niet hoeveel grams dat is. Wil graag een 300 grams deken maar is het dan slim om een met hals te kopen? of 1 waar een hals aan vast kan? twijfel een beetje.. hals word natuurlijk ook geschoren. En welk model is het slimst om te scheren?
Jahoor , je kan rustig gaan scheren . Ik heb er al heel wat de jas uitgedaan. Met een 300gr kom je een heel eind. Gewoon kijken naar je paard als hij/zij het koud krijgt , een deken erbij op doen.
ik persoonlijk vind het warm, er is nog niet eens vrieskou, bedenk je dat als je nu al 370 gram op legt. veel meer moet gaan opleggen als t straks -10 is.
Ik heb de pagony tiger 200 grams met nek besteld en een 100 grams onderdeken van pagony. Ook maar direct een uitrijdeken van BR Morgen een afspraak maken om te laten scheren!
voor het mooie ben je al aan de late kant met scheren! Ik heb twee,drie weken geleden mijn pony gedaan en van de week mijn paard, maar met mijn pony was een mooie tijd. dan is het nog niet heel koud, en kunnen ze weer een "bodempje"aan haar aanmaken voordat het écht koud word. Dat heeft mijn pony nu dus al en dan is hij niet zo kaal als het echt koud is. Ik heb er een 375 gram op liggen (staat dan ook in een buitenbox met die koude wind naar binnen). Als het dalijk echt kouder gaat worden heb ik er een onderdeken bij van 150 gram en een hals die ik eraan vast kan maken!