Ademende winterjas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoesPleasure

Ademende winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 17:17

Ik ben op zoek naar een nieuwe winterjas.
1 die wind- en waterdicht is en ook goed ademt.
Ik heb er momenteel 1 met getapete naden, maar ervaring leert dat die niet ademt en je alsnog nat bent (van het zweet).

Is er iemand die een goed ademende winterjas heeft en deze kan aanraden?

swartbeessie

Re: Ademende winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:18

Ik heb een windstopper van de aldi. Heel relaxed, en als het regent doe ik er een waterdichte jas overheen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:22

Wat voor iets wil je? Een jas die in de mode is of meer een sportief model?
Als ik jouw eisen zo hoor kun je beter voor een goede sportjas gaan, bijvoorbeeld een voor de wintersport. Deze zijn berekend op extreme(re) weersomstandigheden en horen dus te voldoen aan de eisen (xijn dus ook berekend opmzweten tijdens het spirten en daardoor meer ademend)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:25

Als je trouwens zo'n skijas uitzoekt - veel daarvan hebben speciale ritsen onder je oksels, voor wat lucht :-)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:25

Laatst bijgewerkt door barbar op 28-10-12 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:26

Een ski- of snowboardjas idd, die zijn van ademend materiaal gemaakt, maar houden wel goed de wind tegen. Lekker warm zonder dat je erg gaat zweten als je actief bezig bent.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:13

capopjekop schreef:
Een ski- of snowboardjas idd, die zijn van ademend materiaal gemaakt, maar houden wel goed de wind tegen. Lekker warm zonder dat je erg gaat zweten als je actief bezig bent.

Idd! De echt goeie zijn vaak wat duurder, maar dat zijn ze zeker waard! een van mijn jassen heb ik al sinds mn 15e, altijd gebruikt voor de wintersport én 2 jaar lang op de scooter, en nu ook voor tijdens het paardrijden, echt heerlijk!

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 08:08

Ik zoek een redelijk moderne jas waarin ik zowel een goede strandrit kan maken alswel eventueel in de buitenbak kan trainen zonder dat ik drijfnat wordt van het zweet. Het liefst geen Michelin-mannetjes jas en ook geen strakke elastieke band aan de onderzijde die gaat kruipen. Nadeel voor mij is dat ik 1.90 lang ben en een goede jas op lengte is vaak een uitdaging :D .