[PG] paarden van mijn opa gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liesbeth1994

[PG] paarden van mijn opa gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 16:49

Hoi allemaal,
Na wat foto albums bekeken te hebben van paarden van mijn opa ben ik toch wel reuze benieuwd waar ze terecht zijn gekomen.
Je zal denken 'dan vraag je het je opa toch?' Maar dat gaat moeilijk want die is overleden toen ik 4 was. De rest van de familie had niks met die paarden dus die hebben ook geen idee waar ze gebleven zijn.
Het zal vast een kansloze actie worden aangezien sommige vast al zijn overleden of heel oud zijn. Maar ik ben gewoon heel benieuwd waar ze heel de rest van hun leven hebben mogen staan.
Van een paard weet ik dat die is verkocht naar hippisch centrum in oud-beijerland. Maar die is er al lang niet meer. ik reed er zelf als klein kind en heb dat paard nooit gezien.

Ik weet verder maar heel weinig van die paarden maar ik heb wel een foto van ze:
Afbeelding

ik heb geen idee hoe het paard links boven heet helaas. Pony rechts boven heette toen Bontje. Pony's links onder,Witje en Donka. En de shet rechts onder heette Bruno.

het zou leuk zijn als ik kan zien waar ze nog hebben geleefd. En zo niet,jammer. Maar geen wereld ramp.

Ibbel

Re: [PG] paarden van mijn opa gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:53

De paarden zijn niet te zien, zo klein. Heb je geen grotere foto's? Verder zijn dingen als kleur, geslacht, hoogte, geschat geboortejaar, ook wel handig.

Verder zou het ongetwijfeld helpen als je de naam van je opa (of de familieleden die de paarden verkocht hebben) en de woonplaats noemt. Zo is het echt zoeken naar een speld in een hooiberg.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 17:00

ooh sorry! op mobiel leken de foto's wel gewoon groot. ik pas het even aan.
Mijn opa heet Arie Schipper. En de paarden daar stonden in oud beijerland. In de Laning. Alleen is dat nu een begraafplaats geworden.
hij noemde zijn stal 'Hitland'. en dat is dus niet de manege hitland die nu nog bestaat.

Geslachten an de paarden heb ik totaal geen idee van,ik ken ze ook alleen maar van foto's.
Ik zal mijn om nog wel ondervragen er over maar ik denk niet dat we dan veel wijzer worden. De paarden waren echt alleen van mijn opa.de rest deed er niet veel mee.

Afbeelding
dit is Bontje (ik gok bruinbont,is helaas niet zo goed te zien door verkleuring van de foto). het zal of nu een heel oudje wezen (30+) of hij/zij is al overleden.

Afbeelding
dit is Bruno de zwarte shet. op deze foto zit mijn moeder er op van toen nog 8/10 jaar(daarna heeft ze nooit meer een paard aangeraakt) en ze is nu 43. dus ik denk niet dat deze nog leeft.

Afbeelding

hier het paard waar ik geen naam van heb (van die er achter ook niet trouwens). deze zal ook zo onderhand 30+ zijn. kleur: donker(?) bruin.

Afbeelding
hier de twee witte pony'tjes. deze zullen dan nu 35+ moeten wezen. dus de kans is klein dat ze nog leven.

even voor de duidelijkheid, ik zoek de paarden natuurlijk niet om ze nu te ontmoeten want ik gok dat ze er allemaaal niet meer zijn. ik ben gewoon benieuwd waar ze nog hebben mogen staan. wie weet kennen sommige mensen ze nog wel van mijn opa?? dat zou ik heel leuk vinden als die mensen mij verhalen kunnen vertellen over toen.