Ruiterkamp begeleiden zomer 2013, waar?.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fientje80

Ruiterkamp begeleiden zomer 2013, waar?.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 21:45

Hallo allemaal!
Omdat de topics allemaal redelijk verouderd zijn, dacht ik, laat ik weer eens een nieuw topic hier over openen!
Ik wil aankomende zomer graag ponykampen begeleiden (ik ben dan 18) maar ik kan nou nergens advertenties vinden van accommodaties of maneges waar ze nog mensen zoeken. Heeft iemand tips? En wat ga je er ongeveer mee verdienen? Of moet je het gewoon doen voor de lol en niet voor de verdiensten?
Ik ben benieuwd naar jullie tips en info! :)

scilla123

Re: Ruiterkamp begeleiden zomer 2013, waar?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:52

manege de eekwal in emmen zou je eens kunnen bellen. is een erg leuke manege

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 22:20

Okee, thanks! :D

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:22

de verdiensten zijn schraal hoor, je moet t vooral doen voor de lol.
Tips waar je terecht kan heb ik niet.
Succes!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:34

Ik ben ook op zoek, dus lees even mee.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 10:07

Grootschalige ponykampen zoeken vaak wel iemand om te helpen. Uit mijn hoofd noem ik bijvoorbeeld Les Cheveaux en Van Loon. Voor het geld moet je het niet doen, je krijgt gemiddeld 50-150 euro voor een week. Daarbij werk je vaak zo'n 16-18 uur op een dag en ook 's nachts moet je soms je bed uit als er iets aan de hand is. Kortom, je moet het echt doen omdat je het leuk vindt.
Toen ik dit idee had ben ik destijds gewoon bedrijven gaan zoeken die ponykampen organiseren (eerst via de Penny, nu via internet) en heb ik deze gebeld en/of aangeschreven met mijn vraag. Bij bovenstaande bedrijven kon ik toen terecht.
Uiteindelijk ben ik bij Vinea uitgekomen en begeleid ik nu al zeven jaar jongerenvakanties, waaronder ponykampen :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:09

Het enige wat bij mij een eis is, is dat ik mijn paard kan meenemen, en voor mij apart geven ze me dan niks... maar ja, welk ponykamp staat dit toe?

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:19

je zou als je het leuk vindt eens kunnen vragen bij domaine du menil dat is in de Belgische ardenne
ze hebben ook een site kun je via google vinden.
is echt een heel gave ervaring

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:01

Het liefst zou ik zorg dragen voor de paarden (voeren/uitmesten enz) en dan mijn eigen paard mee kunnen nemen zodat als mijn werk erop zit ik met haar het bos in kan ofzoiets. En als ik mijn paard mag meenemen en er geen vergoeding meer voor krijg, vind ik geen ramp want heb dan toch een weekje vakantie. :)

Wytske032

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:43

x_spekkie_x schreef:
Grootschalige ponykampen zoeken vaak wel iemand om te helpen. Uit mijn hoofd noem ik bijvoorbeeld Les Cheveaux en Van Loon. Voor het geld moet je het niet doen, je krijgt gemiddeld 50-150 euro voor een week. Daarbij werk je vaak zo'n 16-18 uur op een dag en ook 's nachts moet je soms je bed uit als er iets aan de hand is. Kortom, je moet het echt doen omdat je het leuk vindt.
Toen ik dit idee had ben ik destijds gewoon bedrijven gaan zoeken die ponykampen organiseren (eerst via de Penny, nu via internet) en heb ik deze gebeld en/of aangeschreven met mijn vraag. Bij bovenstaande bedrijven kon ik toen terecht.
Uiteindelijk ben ik bij Vinea uitgekomen en begeleid ik nu al zeven jaar jongerenvakanties, waaronder ponykampen :)

Ik heb gekeken op de site van vinea, hebben ze daar nog mensen nodig om ponykampen te begeleiden waar ik ook mijn eigen paardje mee heen kan nemen?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:41

Wytske032 schreef:
Ik heb gekeken op de site van vinea, hebben ze daar nog mensen nodig om ponykampen te begeleiden waar ik ook mijn eigen paardje mee heen kan nemen?

Bij Vinea kunnen ze altijd nieuwe reisleiders gebruiken :) Na aanmelding heb je eerst een intakegesprek en daarna een opleidingsweekend. Je moet je wel bedenken dat een kamp begeleiden gemiddeld 14-18 uur werken per dag is! Van 7.00-22.00u ben je continue bezig voor de kinderen, daar zit geen tijd voor jezelf tussen. Dus een paard meenemen heeft geen zin omdat je daar gewoon geen tijd voor hebt. De ruiterkampen bij Vinea worden altijd begeleid door een manege, je bent zelf dus niet aan het paardrijden (je mag natuurlijk soms wel mee op buitenrit). Veel mensen realiseren niet hoe veel je moet regelen en begeleiden en dat dit heel veel tijd kost. Daarentegen is zo'n vakantie altijd enorm leuk, de sfeer is geweldig, zowel met staf onderling als met de kinderen. Daar doe je het voor :)

Wytske032

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:23

En zitten er ook verdiensten aan?

Ravenna19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 02:20

Van Loon is een leuk kamp om eerst keer leiding te zijn.
Je bent dan eerst hulpleiding.
Dus je bent niet de hoofd verantwoordelijke van een groep, maar bent samen met 1 ander persoon verantwoordelijk.
Verder doe je gewoon alles wat een leiding ook doet.
Maar of ze mensen zoeken, dat is het volgende?!

Succes met een kamp vinden!