Buiten rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeletedX

Buiten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 20:07

Heee,

misschien een beetje een domme vraag hoor :')
Maar kan ik met dit weer nog buiten in de bak rijden?
Is het niet te koud voor de spieren ofzo?

x

Jennifuur

Re: Buiten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:27

Jahoor! De paarden zijn (normaal gezien) ook gewoon in de wei he, en dan staan ze zelfs nog vaak stil ook. De mijne dan.
Wat ik alleen wel verander als het echt heel koud is, dus echt rond het vriespunt, is inrijden en uitstappen met een zweetdeken op. En dan ook minder lang instappen en eerder beginnen met draven zonder iets te vragen van het paard, zodat de spieren goed opwarmen terwijl tie losdraaft :)

DanielleTL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:29

Jennifuur schreef:
Jahoor! De paarden zijn (normaal gezien) ook gewoon in de wei he, en dan staan ze zelfs nog vaak stil ook. De mijne dan.
Wat ik alleen wel verander als het echt heel koud is, dus echt rond het vriespunt, is inrijden en uitstappen met een zweetdeken op. En dan ook minder lang instappen en eerder beginnen met draven zonder iets te vragen van het paard, zodat de spieren goed opwarmen terwijl tie losdraaft :)

Ben ik het mee eens.
En als het echt heel koud is en de grond helemaal hard is, is het misschien ook niet zo verstandig om dan te gaan rijden.
Maar dan moet het wel heel erg koud zijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:30

Kan gewoon, kan zijn dat je langer moet stappen en als je pony een deken op heeft is bij het stappen een deken over de rug en achterhand aan te raden.