Drama drama...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eeeeef_x

Drama drama...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 17:55

Goeiemiddag bokkers !

Jeetje ik had nooit gedacht dat het verhuizen van mijn pony zo'n gedoe zou zijn.
Nouja gedoe, i can handle it maar ik vind t wel heel spannend...
Dit is het verhaal en ik hoor graag jullie mening;

Ik wil mijn pony dus verhuizen naar een andere stal, een met een binnenbak en alles is nét even iets luxer. Om het geld hoef ik het niet te doen en om de afstand en gezelligheid ook niet. Ze staat nu in haar stalletje bij de boer dichtbij. Daar staat ze sinds een jaartje, ik heb haar overgekocht van de mensen die haar hadden en heb haar daar laten staan. (Ze stond er dus ook al bij de vorige eigenaren.)
Ik wil gewoon heel graag kunnen rijden wanneer ik dat wil en ik voel me in de winter gewoon schuldig omdat ze dan stilstaat. Onze bak is zo glad en ze kan niet buitenom..

Nu wil ik dus naar een grote stalling, met ongeveer 50 paarden. Er is mij alleen verteld dat ze niet in de trailer kan als er geen ander paard bij staat. (?) Ik weet ook niet hoe ze gaat reageren als ze ineens in een onveilige situatie geplaatst word.

Hebben jullie dit al een keer meegemaakt en hoe reageerden jullie pony's ?
Zouden jullie bij de boer blijven of naar de stalling gaan?

Bedankt voor het lezen !

vigo_is_lief

Re: Drama drama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:58

Als is jou was zou ik naar de stalling gaan, en als je niet had gehoord dat ze persé met een ander paard moet, had je het ook gewoon gedaan, ik denk dat het wel goed gaat hoor. :) succes

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:03

Ik zou ook naar de andere stalling gaan. Ik sta ook op een stal met binnenbak en kan ook altijd rijden. Ik zou nooit meer anders willen. En meschien valt het trailer laden wel mee en loopt je paardje er zo in.

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 18:04

Wat voor tips zouden jullie hebben dan als ze er niet in wil?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:07

Neem de tijd, geen dwang, stress etc. Evt een emmertje voer erbij. Sommige paarden vinden de steun van een longeerlijn langs de laadklep prettig.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:08

Vragen of er een ander paardje mee kan desnoods een shetlander , maar eerst proberen met zo mihn mogelijk spanning in je eigen lijf , dus doen of je neus bloed

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:09

Ik zou ook verhuizen, het zal misschien even duren maar als ze eenmaal haar plekje heeft gevonden, dan komt er ook weer rust. Dat is tenminste wel mijn ervaring.

Hoe ver is het van de boer naar de nieuwe stal? Kun je haar er misschien heen rijden? Desnoods met iemand op de fiets ernaast?

Succes in ieder geval!

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 18:11

het is ongeveer 2 kilometer denk ik !
bedankt voor de steun ! ik laat jullie weten hoe en wat

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:11

Ik zou ook gaan verhuizen, dat heb ik inmiddels ook gedaan met mijn pony, kon ook niet de trailer in, kwestie van gedult en vertrouwen :) Ik heb er 2 uur over gedaan tot mijn pony in de trailer stond, je moet er iets voor over hebben :)
Succes!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:13

Twee km kun je ook gewoon aan de hand lopen toch?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:14

Zou je dan niet te voet/te paard kunnen, als het maar 2 km is :)

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:16

Nou 2 km kun je gewoon lopen toch? En anders gewoon de trailer proberen. Als jij doet of het de normaalste zaak van de wereld is voelt je pony dat aan. Zaai jij onrust dan voelt ie dat ook. Lekker netje hooi erin hangen. Op de nieuwe stalling zal ie snel wennen. Paarden blijven kuddedieren en ze doen het liefst met de grote meute mee. Succes

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:16

Ik zie niet in waarom je voor 2 km met een trailer gaat.
Je kan net zo goed een leuke wandeling maken

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:18

2 km loop je met gemak, als je gezond lijf hebt, zelf. erop of ernaast zou ik zeggen. Niet eens de stress en gedoe voor nemen, lekker lopen gaan.

wat is het drama???
Laatst bijgewerkt door truus1970 op 27-10-12 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:19

Nou dan zou ik inderdaad paardje opzadelen of te voet ernaartoe gaan. Mocht je onder de man/vrouw erheen gaan, vergeet dan niet een halster en touw mee te nemen zodat je bij aankomt je paard vast kunt zetten en af kunt zadelen.

Alqueve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:46

Volgens mij wil je eigenlijk heel graag verhuizen, vooral doen dus. Misschien kan je inderdaad lopend gaan. En als je toch met de trailer gaat, leg dan een flinke pluk hooi in de trailer. Werkt prima als motivatie om erin te gaan. Succes

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:41

Los van de vraag of je nu met de trailer moet zou ik toch gaan trailer trainen met haar. Stel dat ze ziek wordt en naar de kliniek moet dan is het heel fijn als ze gemakkelijk de trailer op gaat.

mmk58

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:55

Ik zou wel verhuizen, zeker als het financiele plaatje niet het probleem is en je in de winter ook gewoon lekker door kan rijden en je niet afhankelijk ben van het (slechte) weer. Je zou kunnen starten met trailer training, want dat kan, zoals troi zegt geen kwaad en mocht dat nog niet lekker gaan tegen de tijd dat je gaat verplaatsen gewoon lekker gaan wandelen met je paard of onder het zadel erheen gaan, 2 kilometer is goed te doen.
Toen wij ons paard gingen verplaatsen naar een andere stal (ook op ongeveer 2 kilometer afstand), hebben we eerst de trailer geprobeerd, maar toen dat niet lukte na een paar keer proberen, zijn we gewoon gaan lopen. Moesten over een redelijk drukke landelijke weg lopen en zijn dus met iemand voor en iemand achter gaan lopen om het eventuele verkeer tot langzaam rijden aan te manen. Dit is allemaal prima verlopen.
Succes met het nemen van je beslissing en de eventuele verplaatsing !

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 00:43

Allemaal bedankt !
Ik wil eigenlijk niet lopen omdat ik onder en over een snelweg heen moet..
Ik heb inderdaad besloten om naar de stalling te gaan.
Helaas willen de mensen bij de boer me niet echt helpen dus dat word alles alleen doen. Ook geen probleem, :).
Bedankt allemaal !

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:58

Stond jij soms in de groenstraat in wilrijk?

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 01:10

Nee sorry !

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 01:27

Waar woon je ongeveer, mss zijn er bokkers die je kunnen en willen helpen.

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 01:31

Ik woon in friesland ! In de buurt van leeuwarden

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 01:49

Als naar een stal gaat waar 50 paarden staan is er vast wel iemand die een paard en een trailer heeft en even op en neer wilt kachelen toch? Gewoon even durven te vragen :D

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 02:33

WhySoWhite schreef:
Als naar een stal gaat waar 50 paarden staan is er vast wel iemand die een paard en een trailer heeft en even op en neer wilt kachelen toch? Gewoon even durven te vragen :D

Ik denk niet dat iemand dat wilt voor 2 km..
Ik heb vandaag met een 2-jarig pard exact hetzelfde gedaan. Over een snelweg waar een brug over loopt, onder die brug aan de hand gedraafd. Paard was amper verkeersmak en heeft het keurig gedaan (: