Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Blijheid schreef:Als je voer en beweging uitsluit;
Paarden kunnen erg onrustig worden van magnesiumtekort, maar je zou misschien ook aan slechte ogen kunnen denken, dag hij zo onrustig en schrikachtig is omdat hij niet goed ziet wat er gebeurd. Of gezien zijn hengstenuiterlijk, weet je zeker dat hij geen klophengst is?
Aan de andere kant, er kan ook niks aan de hand zijn, er zijn ook paarden die van nature een stuk drukker zijn. Zeker als ze onzeker/dominant zijn, leiderschap onduidelijk is, dus het zou al een stuk beter kunnen worden als daar meer duidelijkheid in komt naar hem toe.

) en eigenlijk is het gewoon een angstig paard, die wel heel gevaarlijk kan worden want als hij weg wil en niet kan zal hij bv. ook gaan slaan en dergelijke ... Wat ik hier ook merk is dat grondwerk veel goed aan hem doet, maar doe ik het 2/3 dagen niet dan kan ik weer 'opnieuw' beginnen. En dat is bij mijn dominante niet zo, wat we daarmee doen blijft wel hangen (hij zal altijd proberen of .. uiteraard, maar het ziet heel anders uit
).
Alleen weet ik niet of je met de juiste insteek naar het paard kijkt .. maar om dat zeker te weten zou ik het paard moeten kunnen bezig zien natuurlijk
(en dan nog, ben verder ook nog maar een beginner
).