Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

suuzepuus schreef:Je moet op de weg en mag absoluut niet op het voet of fietspad. Wanneer het kan rij je in de berm. Maar voor je eiegenveiligheid kiezen is het belangrijkste. Ik rij dus gewoon lekker op het fietspad als het zo uitkomt! veiligheid bovenalles. zolang je andere weggebruikers maar niet tot last bent.
Luz_ElenaE schreef:Eigenlijk moet je altijd in de berm blijven alleen soms is dat niet mogelijk (te smalle of onveilige berm bijvoorbeeld) anders op de weg maar als deze heel druk is mag je ook op het fietspad.
xKaneau schreef:DeniseES schreef:Je ruiterbewijs halen zou handig zijn, daar leer je alle regels
Tsjaa, een meisje van 14 met een ruiterbewijs ? Kan dat wel ?
tringtring_ schreef:Hmm, wij rijden altijd op de weg, als er een auto komt, op de weg blijven totdat ie snelheid mindert , en dan naar de berm.
maarja dat zegt de staleigenaar, weet niet of t zo moet
je bent bestuurder immers. Maar aan de andere kant hoor je gewoon op de weg, dus het is vooral goed opletten
vuurneon schreef:tringtring_ schreef:Hmm, wij rijden altijd op de weg, als er een auto komt, op de weg blijven totdat ie snelheid mindert , en dan naar de berm.
Je mag het verkeer niet opzettelijk hinderenje bent bestuurder immers.
vuurneon schreef:tringtring_ schreef:Hmm, wij rijden altijd op de weg, als er een auto komt, op de weg blijven totdat ie snelheid mindert , en dan naar de berm.
Je mag het verkeer niet opzettelijk hinderenje bent bestuurder immers. Maar aan de andere kant hoor je gewoon op de weg, dus het is vooral goed opletten
als ze met mach 3 aan komen rijden ga ik mooi in de weg lopen (beide niet veilig, maar dan remmen ze in ieder geval wel af)
t is immers een levend wezen dat altijd onvoorspelbaar kan zijn.
ben ook mn leven (of dat van mn paard) nog niet zat. Ik heb ook wel mijn momenten gehad waarop het me verstandiger leek zover mogelijk uit de buurt te blijven.
In stap passeren etc en af en toe even halt houden tot mensen honden aan de lijn hebben of weet ik wat lijkt me ook niet meer dan normaal
Luz_ElenaE schreef:In het ruiterbewijs theorie boek staat dat je op het fietspad mag rijden als de weg te gevaarlijk is. Moesten we ook op het examen. Wij reden op een provinciale weg tijdens het examen, waar de bloemenveiling vrachtwagens op en aan rijden en het te gevaarlijk is om ook de berm te gebruiken, het mag dus wel degelijk.
Maar je mag toch ook niet tegen het verkeer inrijden je bent immers een bestuurder die moeten aan de rechterkant rijden.
bij gescheiden rijrichtingen mag het inderdaad niet.
en let ook op je zichtbaarheid. Dus reflectie en lampjes mee bij slechter zicht.