Depressief paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snorretje

Depressief paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 09:10

Hoi, nou ik had twee verzorgfjorden, de ene was de moeder van de andere, en ze zijn nooit uit elkaar geweest. (De moeder was 20 en de dochter is 17)Maar nu is de moeder overleden aan de ziekte van cushing.. En nu is de andere fjord dus depressief, ze blijft maar hinniken en rondrennen in de wei, op zoek naar haar moeder.. Ook op buitenrit kijkt ze alleen maar om zich heen. Ik merk ook aan haar dat ze verdrietig is... Wat moet ik doen om haar weer vrolijk te maken?

Anoniem

Re: Depressief paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:11

Heeft ze een ander maatje in de wei?

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 09:13

Ja, een Shetlander en een hackney, maar ze kon nooit echt met de andere paarden omgaan of haar moeder kwam al met de oren in de nek op de andere paarden af..

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:21

Soortgelijk geval heb ik ook gehad. Na het ovelijden van haar vriendinnetje is mn paard lange tijd behoorlijk " dood" geweest om het zo te zeggen. Stond er helemaal lusteloos bij en met rijden deed ze wel wat ik vroeg maar om nou te zeggen dat ze er ook lol in had...... Ik heb zelfs fotos waarvan ik nu nog zeg van jeetje wat ziet dat paard er sip uit.
Is uiteindelijk vanzelf goed gekomen, na een paar weken/maanden had ze er weer schik in. Veel tijd en aandacht in het paard steken als je dat lukt en evt. een weidemaatje erbij. Maar zoals je zegt, er staan er nog 2 bij in. En ja kan je er nog eentje bijzetten maar dat wil niet zeggen dat dat dan wel klikt......
Waarschijnlijk gaat ze ook niet met de andere paarden omdat mams altijd met de oren in de nek naar ze toe ging wat je vertelde...... Misschien komt ze er in de loop van de tijd achter dat die 2 toch ook wel leuk kunnen zijn.....

Ik zeg, geef haar lekker veel aandacht en heb geduld.....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:22

Dat kan best even duren, triest om te zien, he ?

Maar ze zal zich er toch wel bij neerleggen en vriendschap sluiten met de twee anderen ...
Die doen toch niet lelijk naar haar ?

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 09:26

Ja het ziet er heel zielig uit :( ze zoekt ook wel contact met de andere twee, en ik heb de Shetlander in de stal naast haar gezet waar haar moeder eerst stond, eigenlijk de leegte een beetje opvullen. Ik merkte meteen dat ze dat eigenlijk wel leuk vond, een nieuw maatje. Maar het heeft tijd nodig denk ik, en ze heeft natuurlijk veel liefde nodig ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:34

Het is wel fijn dat ze zelf ook kontakt zoekt, die andere twee waren misschien alleen een beetje bang van haar moeder en durven nu wel vriendjes te worden <3

Komt wel goed, het heeft inderdaad tijd nodig.

En voor jou ook natuurlijk, je zult haar ook wel missen en dat voelt de dochter ook !

mmk58

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 14:18

Het komt weer goed, alleen moet je haar de tijd geven om te "rouwen" en te wennen aan de nieuwe situatie zonder het haar zo vertrouwde paardje (haar moeder).
Geef haar wat extra aandacht, tijd en een heleboel liefde <3 , dan komt het vanzelf goed.

En ik wil ook jou sterkte wensen, want ook jij zal haar ongetwijfeld missen Y;(

paarden2704

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:54

geef haar wat tijd dan komt het goed..
en jijzelf sterkte Y;(

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:08

troosten met bach remedies wil ook nog wel eens helpen.