Bucas deken bilriemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eindeloos

Bucas deken bilriemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 17:51

Ik had een Bucas Freedom Turnout Medium deken besteld.
Op de site van de paardendrogist staat dat deze aansluitingen heeft voor bilkoorden.
Leg ik net de deken op mijn paard en wil de bilkoorden bevestigen, geen aansluitingen.
Persoonlijk heb ik toch altijd wel graag bilkoorden gewoon voor het geval dat.
Weet iemand welke Bucas dekens wel echt bilkoorden hebben?
Of wordt ik gek en kijk ik eroverheen?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:56

Dit vind ik ook een gemis, al moet ik zeggen dat ze hem nu al 3 week op heeft en hij blijft recht liggen en waait niet op

EmmyJoycee

Re: Bucas deken bilriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:57

Vriendin heeft precies de zelfde besteld! Ook geen bilkoorden :o

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 17:57

Oke ik wordt dus niet gek.
Ik heb nu maar het staartkoord vast gemaakt al haal ik die er normaal altijd af.
Weten jullie ook welke dekens wel bilkoorden hebben van bucas?
Want de deken ligt prachtig terwijl een ander merk voor veel te lang is.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:35

Ik heb dezelfde deken en er zitten bij mij wel degelijk aansluitingen voor bilkoorden aan. Dus ik zou nog even goed kijken ;) Verder zitten bij alle smartex uitvoeringen zowieso bilkoorden.

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 18:37

Ginam schreef:
Ik heb dezelfde deken en er zitten bij mij wel degelijk aansluitingen voor bilkoorden aan. Dus ik zou nog even goed kijken ;) Verder zitten bij alle smartex uitvoeringen zowieso bilkoorden.

Waar dan?
Zitten ze soms goed verborgen onder klitteband?
Of zijn het geen ijzeren ringen maar gewoon lussen van dekenstof?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:39

Ik zit mezelf ook even goed achter de oren krabben, zitten er inderdaad lussen?
Ik ga morgenmiddag even kijken bij mijn dekens, want nu twijfel ik ook

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:39

gewoon even bilkorden eraan laten zetten is niet veel werk, je laat door een schoenmaker, 2 ringen eraan zetten en bestel dan 2 koorden zijn los verkrijgbaar .

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:43

Ik meende ook altijd dat ik bilriemen wilde, maar nu heb ik een nieuw paard en die had een deken van Amigo met alleen zo'n riem/koord van links naar rechts achter de billen langs, kon me niet voorstellen dat dit zou werken, maar ik heb mijn mening moeten herzien, vind het nu ideaal en heb nu ook een regendeken van Amigo en een vliegendeken van Amigo allemaal zonder bilriemen, maar met zo'n koord/riem van links naar rechts achter de billen langs.

Al deze dekens blijven goed liggen ook bij 10 keer om en om rollen en het is veel makklijker bij het op- en afdoen van de deken, geen gedoe meer met bilkoorden die vastgemaakt moeten worden, alleen even de staart over de riem/koord en klaar :)

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 18:44

hennyvanamon schreef:
gewoon even bilkorden eraan laten zetten is niet veel werk, je laat door een schoenmaker, 2 ringen eraan zetten en bestel dan 2 koorden zijn los verkrijgbaar .

Koorden heb ik die had ik er bijbesteld want op de site stond wel aansluitingen maar keen koorden.

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 18:45

Ulfeino schreef:
Ik meende ook altijd dat ik bilriemen wilde, maar nu heb ik een nieuw paard en die had een deken van Amigo met alleen zo'n riem/koord van links naar rechts achter de billen langs, kon me niet voorstellen dat dit zou werken, maar ik heb mijn mening moeten herzien, vind het nu ideaal en heb nu ook een regendeken van Amigo en een vliegendeken van Amigo allemaal zonder bilriemen, maar met zo'n koord/riem van links naar rechts achter de billen langs.

Al deze dekens blijven goed liggen ook bij 10 keer om en om rollen en het is veel makklijker bij het op- en afdoen van de deken, geen gedoe meer met bilkoorden die vastgemaakt moeten worden, alleen even de staart over de riem/koord en klaar :)

Mijn regendeken gaat als ik de bilkoorden niet vast maak wel schuiven.
Nu moet ik zeggen dat de pasvorm daarvan niet ideaal is.
Achter zit hij perfect maar voor is hij veel te lang net een jurk en de buiksingels moet ik nog inkorten want die zijn te lang.
De Bucas ligt echt perfect dus hopelijk blijft hij ook goed liggen zonder bilkoorden.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:47

Bij mij gingen alle Bucas dekens scheef naar rechts, maar de Amigo blijft perfect liggen hangt gewoon af van de bouw van het paard welk merk het best ligt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:25

Ik heb een Smartex, een Freedom (light) en een Irish Turnout van Bucas, en bij alle dekens zitten wel degelijk bilriem-bevestingen. Bij het einde van de achterste buikriem zeg maar, waar die zit vastgenaaid en dan aan de binnenkant. Redelijk hoog vond ik ze in het begin zitten. En aan de achterkant gewoon aan de ringetjes van de staartkoort bevestigen. Maar misshcien dat de dikkere versie het niet heeft?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:27

Ik heb de Freedom light en medium van dit najaar (grijs en blauw), zal morgen kijken welke dat heeft.
ze zitten volgens jou dus vrij hoog?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:32

Ja, volgens mij wel, zal morgen anders wel een foto maken als ik het niet vergeet.
Hier dacht ik (binnenkant dan uiteraard)
Afbeelding

Misschien dat er ook andere versies zijn hoor, maar geloof dat ik er ook bilriemen bij heb gekregen. Iig heb ik meerdere paren elastische bilriemen liggen en kan mij niet herinneren dat ik ze los heb gekocht of van andere dekens af heb.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:32

hier ook alleen nog maar bucas en amigo, maar op geen van de dekens zijn de gekruisde bilkoorden nodig-ik heb alleen het koord achteraan de deken erop.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:33

Ik heb ook een Amigo-deken voor mijn paard, met een staartriem en geen billenkoorden. Toch blijft deze deken goed liggen. Viel mij ook weer 100% mee.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:34

Ik heb ze er overigens ook niet altijd aanzitten, alleen als het hard waait. Verschilt niets met schuiven, de dekens blijven ook dan prima liggen, maar dan wappert hij misschien wat minder omhoog. En wil gaan proberen of de staartriem weg kan blijven met de bilkoorten nog wel eraan vanwege vieze achterbenen door op de staartriemen plassen.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:46

Het zijn inderdaad ijzeren ringetjes aan de binnenkant bij de achterste singel. Het andere uiteinde maak je dan vast bij de staartriem. Ik heb de Freedom turnout dit jaar gekocht, dus misschien zit het bij de oudere versies niet? Je moet de bilkoorden er idd wel zelf bij kopen. Bij mijn Smartex all-in-one zitten de bilkoorden er gewoon bij, maar die is ook een stukje duurder :+
Ik vind Bucas dekens toch altijd beter blijven liggen met bilkoorden. Vooral als het bijvoorbeeld hard waait.

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 21:48

Hmm dan ga ik morgen nog maar een keer zoeken.
Ik heb net zelf nog een keer gezocht en mijn schoonzus ook laten zoeken maar we kunnen beide niks vinden.
Ik heb de deken gister besteld en vandaag binnen gekregen dus ik ga er dan toch van uit dat dit het ontwerp van dit jaar is.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:55

dr zit [als het goed is een stoffen lus aan de binnenkant van je deken, waar de buiksingels vastgestikt zit, daar haal je de lus van je bilkoorden door en de gespen gaan aan de ringen waar ook je bilkoord achterlangs opzit

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:14

mijn freedom heeft een enkele voorsluiting, niet een dubbele als de paarse van de foto

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:22

Heb twee smartexen, waarvan een twee weken geleden bij de paardendrogist besteld.
Bij deze zitten t oogje aan de binnenkant thv de buiksingel en achter doe je m vast op de plek waar bilkoord vast moet. (Net als bij tancreda4).

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:26

Het klopt inderdaad dat er ringen zitten thv de buiksingels

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 17:35

Ja ik heb ze ook gevonden.
Wel een rare plek.
Ik vraag me af of dat niet gaat irriteren als je daar de koorden aan vast maakt.