Winterkleding dressuurruiter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BelleFleur

Winterkleding dressuurruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 14:14

Nu we een bak aan huis hebben wil ik het rijden terug oppakken. De bedoeling is om 4 à 5 keer in de week dressuur te rijden, veelal in de avonduren als mijn dochtertje ligt te slapen. Ik realiseer me alleen ineens dat dat wel eens een flinke koude bedoening kan worden. Daarom graag jullie ervaring wat geschikte warme dressuurkledij.

Ik ben vooral op zoek naar een rijbroek (volledig kunstleren zitvlak is een must). De BR almond softshell lijkt me wel wat.
Ook een warme laars die toch geschikt is om voldoende fijne hulpen te geven staat op de wishlist.

Wie kan me helpen met zijn ervaring hiermee? Alvast bedankt!

HTM

Re: Winterkleding dressuurruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:13

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:24

Ik draag in de winter niets speciaals. Ja wat dikke vesten of truien. Gewone rijbroek, als het vriest dod ik daar een panty onder, scheelt al een hoop!

Mijn ervaring isdat je het met rijden toch wel warm krijgt
En de dikke jas al snel uitgaat. Gewoon losjes zittende kleding, laagjes, werkt voor
Mij het beste!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:48

Ik ook weinig bijzonders alleen in de winter een thermobroek onder mijn rijbroek en ik moet toegeven dat als het echt vriest ik geen leren laarzen aandoe maar thermolaarzen :)
Verder gewoon veel laagjes zodat je tijdens het rijden nog wat uit kan doen.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:51

thermokleding is idd fijn en dat kun je volgens mij zelfs bij de action halen. T schijnt dat die fijn zitten (zelf geen ervaring, ik rij in een binnenbak). Of idd een panty eronder, dat doe ik wel eens.
Een wind en waterdichte jas vind ik ook altijd fijn. Natuurlijk krijg je het uiteindelijk wel warm, maar het is niet fijn om verkleumd te beginnen. Ik deed wel altijd ff iets uit tijdens het rijden. Jas hield ik aan, maar trui ging bijvoorbeeld uit. Zo heb je nog iets om je na het rijden weer een beetje warm te houden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:53

Dieselpaard schreef:
thermokleding is idd fijn en dat kun je volgens mij zelfs bij de action halen. T schijnt dat die fijn zitten (zelf geen ervaring, ik rij in een binnenbak). Of idd een panty eronder, dat doe ik wel eens.
Een wind en waterdichte jas vind ik ook altijd fijn. Natuurlijk krijg je het uiteindelijk wel warm, maar het is niet fijn om verkleumd te beginnen. Ik deed wel altijd ff iets uit tijdens het rijden. Jas hield ik aan, maar trui ging bijvoorbeeld uit. Zo heb je nog iets om je na het rijden weer een beetje warm te houden.

Ook in een binnenbak droeg ik een thermolegging :D
Thermokleding van de Action is inderdaad erg fijn!

Zelf doe ik gewoon m'n leren laarzen aan en een winterjas. Vaak neem ik nog een vest mee die ik er tussenuit doe als ik ga rijden, zodat ik bezweet weer iets extra draag onderweg naar huis etc.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:53

Thermokleding onder je rijkleding is een goedkope en super oplossing. Warme rijlaarzen: Mountainhorse Stella Polaris, Ariat Bromont Tallboot (winterversie) of Cavallo Polar. Daarnaast vind ik winterhandschoenen ook altijd fijn.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:54

Princesj schreef:
Thermokleding onder je rijkleding is een goedkope en super oplossing. Warme rijlaarzen: Mountainhorse Stella Polaris, Ariat Bromont Tallboot (winterversie) of Cavallo Polar. Daarnaast vind ik winterhandschoenen ook altijd fijn.

Ik heb nog steeds geen goede winterhandschoenen kunnen vinden. Heb jij ze wel?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:56

Dieselpaard schreef:
Princesj schreef:

Ik heb nog steeds geen goede winterhandschoenen kunnen vinden. Heb jij ze wel?

Ik had ze, helaas zijn ze overleden, dus ben hard opzoek naar nieuwe!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 20:32

Ik doe altijd gewoon dezelfde kledij aan als anders, wel veel laagjes bovenaan. Als broek doe ik gewoon mijn normale broek aan met daarover een jogging broek, net voor ik opstap doe ik die uit. Tijdens het rijden heb je het toch altijd warm, als het echt te koud is dan doe ik een panty onderaan.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 12:26

Dank voor jullie tips. Ben eens gaan neuzen in de ruitersportwinkel en heb een winteroutfit gevonden. Een softshell rijbroek van pikeur, een paar winterhandschoenen van roeckl en winterlaarzen van BR (de greenland). De broek heb ik daarnet getest met flink wat wind en een klein beetje regen en dat was best aangenaam.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:26

een softshell rijbroek?? Wauw! Daar had ik nog niet van gehoord. Ik heb zelf een softshell wedstrijdjasje. Heerlijk!

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:31

ik heb een extra dikke rijbroek, en je kunt natuurlijk de bekende methode van zakjes om je voeten tegen koude tenen gebruiken. Niet erg professioneel, maar zeker niet de minste oplossing :o Ik doe het nog altijd en het helpt vrij goed. Ik doe natuurlijk een dikke jas aan, en handschoentjes. als je zo ver mogelijk het jaar in zonder handschoenen loopt, heb je minder kans om verkleumde handen in de winter (ik draag nu ook geen handschoenen op de fiets naar school )

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:39

Paulusjuh schreef:
Ik draag in de winter niets speciaals. Ja wat dikke vesten of truien. Gewone rijbroek, als het vriest dod ik daar een panty onder, scheelt al een hoop!

Mijn ervaring isdat je het met rijden toch wel warm krijgt
En de dikke jas al snel uitgaat. Gewoon losjes zittende kleding, laagjes, werkt voor
Mij het beste!

Klopt dat is ook mijn ervaring. En daarnaast heb ik een bloedhekel om met een jas te rijden. Ik vind het absoluut niet lekker rijden. Ook ik draag een panty onder mijn rijbroek als het vriest. Wel ga ik dit jaar een soort van thermolaarzen aanschaffen. Vond het vorig jaar best fris met mn jodphurs.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:39

JoAnn schreef:
Dank voor jullie tips. Ben eens gaan neuzen in de ruitersportwinkel en heb een winteroutfit gevonden. Een softshell rijbroek van pikeur, een paar winterhandschoenen van roeckl en winterlaarzen van BR (de greenland). De broek heb ik daarnet getest met flink wat wind en een klein beetje regen en dat was best aangenaam.

top! +:)+

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:41

Ik deed van die rubber dunne handschoentjes aan en dan mijn gewone magic gloves er over,super warm.