Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dieselpaard schreef:thermokleding is idd fijn en dat kun je volgens mij zelfs bij de action halen. T schijnt dat die fijn zitten (zelf geen ervaring, ik rij in een binnenbak). Of idd een panty eronder, dat doe ik wel eens.
Een wind en waterdichte jas vind ik ook altijd fijn. Natuurlijk krijg je het uiteindelijk wel warm, maar het is niet fijn om verkleumd te beginnen. Ik deed wel altijd ff iets uit tijdens het rijden. Jas hield ik aan, maar trui ging bijvoorbeeld uit. Zo heb je nog iets om je na het rijden weer een beetje warm te houden.
Princesj schreef:Thermokleding onder je rijkleding is een goedkope en super oplossing. Warme rijlaarzen: Mountainhorse Stella Polaris, Ariat Bromont Tallboot (winterversie) of Cavallo Polar. Daarnaast vind ik winterhandschoenen ook altijd fijn.
Dieselpaard schreef:Princesj schreef:Thermokleding onder je rijkleding is een goedkope en super oplossing. Warme rijlaarzen: Mountainhorse Stella Polaris, Ariat Bromont Tallboot (winterversie) of Cavallo Polar. Daarnaast vind ik winterhandschoenen ook altijd fijn.
Ik heb nog steeds geen goede winterhandschoenen kunnen vinden. Heb jij ze wel?
Ik doe het nog altijd en het helpt vrij goed. Ik doe natuurlijk een dikke jas aan, en handschoentjes. als je zo ver mogelijk het jaar in zonder handschoenen loopt, heb je minder kans om verkleumde handen in de winter (ik draag nu ook geen handschoenen op de fiets naar school ) Paulusjuh schreef:Ik draag in de winter niets speciaals. Ja wat dikke vesten of truien. Gewone rijbroek, als het vriest dod ik daar een panty onder, scheelt al een hoop!
Mijn ervaring isdat je het met rijden toch wel warm krijgt
En de dikke jas al snel uitgaat. Gewoon losjes zittende kleding, laagjes, werkt voor
Mij het beste!
JoAnn schreef:Dank voor jullie tips. Ben eens gaan neuzen in de ruitersportwinkel en heb een winteroutfit gevonden. Een softshell rijbroek van pikeur, een paar winterhandschoenen van roeckl en winterlaarzen van BR (de greenland). De broek heb ik daarnet getest met flink wat wind en een klein beetje regen en dat was best aangenaam.