Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Naomii_ schreef:He Booster,
Ik ben vanaf dat mijn pony 1 is langs de weg met haar gaan wandelen hierdoor is ze nu kip mak langs de weg..
Misschien voor jou ook een idee om een de straat uit te lopen en kijken hoe ze dat oppakt. steeds een stukje verder gaan.
Dan nog zou ik als ik jou was erop toch echt met een ander gaan. Ga dan achter het paard rijden dan ken ie ook niet uithalen. Hou een beetje afstand maar voor je eigen veiligheid kan je beter met iemand erbij..
Of heb je een vriendin die je kan ontdersteunen met de fiets naast je?
_Naomii_ schreef:Ja dat is misschien wel goed idee! zorg gewoon dat je de juiste begeleiding bij je heb ..
En je moet je zelf geen gekke dingen aanpraten hoor! Lekker relaxed op je pony gaan zitten en steeds een stukje verder..
fleur_yen schreef:Vaak zijn paarden ohz totaal anders naar elkaar dan wanneer ze in de wei staan. Zo kon mijn merrie het prima vinden met mijn buitenrijmaatje, alleen in de wei waren ze niet echt lief voor elkaar. Ik neem aan dat je met een onervaren paar eerder achter een ander paard aan zou rijden, dan dat er een ander achter jou paard aanloopt. Zelf ben ik met mijn paard eerst gewoon gaan wandelen op dezelfde plek, zodat ze vertrouwd was in het bos. En vervolgens met iemand die mijn paard vasthield aan een touwtje een paar keer wezen rijden. Dat ook een beetje uitbouwen, door ook een drafje te doen, en af en toe een stukje zelf te rijden, zonder dat diegene je paard vasthoudt. Succes, en maak vooral veel plezier tijdens het buitenrijden!