dilemma scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fique

dilemma scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 08:37

Normaal scheer ik mijn paard dus rond deze tijd, omdat ze een lekkere vacht aanmaakt. Alleen heb ik altijd op een stal gestaan waar ik een binnenbak heb. Sinds kort sta ik op een stal met alleen een buitenbak waar het best open is. Qua buiten staan enz is het geen probleem, want heb dikke dekens zat, maar qua rijden ben ik bang dat ze eerder kou vat. Alleen als ik nu rij is ze ook nat van het zweten.
Hoe doen jullie dat als jullie gaan rijden? Vind het best een overgang van een dikke deken naar helemaal niks om te rijden.

karlli

Re: dilemma scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:40

misschien eerst losstappen met een uitrijdeken en daarna ook uitstappen met die deken?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:45

Ik zou wel scheren.. Heb ik bij mijn vorige pony ook laten doen toen ik alleen een buitenbak had. Inderdaad in en uitstappen met een deken en als het echt koud is, kun je hier ook mee rijden.
Lijkt me beter dan je paard kletsnat van het zweet in de kou weg moeten zetten..

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:50

ik heb die van mij gisteren ook geschoren, puur omdat ze heel snel bezweet is, en staan heel veel buiten, dus na het rijden is ze nu hopelijk sneller droog. ik heb een uitrijdeken die ik straks ga gebruiken als het echt koud word

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:51

Ik heb mijn merrie zo geschoren, geen gemuts meer met uitrijdekens enzo. Misschien niet het meest elegante, maar werkt perfect. Ze staat 24/7 buiten en train ook altijd buiten.
Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:07

ik scheer ook en rijdt gewoon buiten.. als het echt koud is doe ik wel in en uitstappen met een dekentje

fique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 11:52

Denk dat ik t dan toch maar ga doen... Wel elk jaar weer met pijn in mijn hard voor haar kleur.. :-( ze is zo mooi van kleur en als ik haar scheer is ze zo lelijk... Eind april begint ze altijd pas haar kleur weer terug te krijgen..

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:58

Ik heb mijn merrie ongeveer zo geschoren als Dennis. Werkt echt perfect! Geen geklungel met uitrijdekens of onzeker zijn over het aantal grammen van de deken. Het ziet er niet zo charmant uit maar functionaliteit voor schoonheid zeg ik dan maar :)

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:56

Ik heb mijn paard gewoon geschoren en stap altijd in en uit met een uitrijdeken. Daar heb je er tegenwoordig al zoveel van en ik vind dat halve geschoren toch echt geen gezicht :n