Alternatief voor scheren??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Alternatief voor scheren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 17:06

Is er een alternatief voor scheren??
Een warme winterdeken heb ik wel, maar toch krijgt mijn pony een dikke vacht.
Mijn moeder wil hem niet geschoren hebben omdat ze van 7.00-17.00 ongeveer buiten lopen.
Heeft iemand een alternatief hiervoor, behalve een dikke 300 grams winterdeken met hals?

Groetjes

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:09

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:11

doerakje schreef:
je kunt natuurlijk altijd voor waxen gaan?
http://www.delete-waxing.com/

duzzz.... :+

Op tijd beginnen met dekens...maar daar is het nu te laat voor. Half september is ongeveer de beste tijd om te beginnen. Je hebt nu evengoed het probleem dat ze een dikke vacht aan maken. Volgend jaar beter?

capopjekop

Re: Alternatief voor scheren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:12

Je kunt ook een streep scheren onder de hals en een stukje borst. Dan kan hij wel makkelijker zijn warmte kwijt maar kan hij wel zonder deken naar buiten. Wil je een deken dan zul je toch meer moeten scheren omdat het anders waarschijnlijk te warm is.

Liesje89

doerakje schreef:
je kunt natuurlijk altijd voor waxen gaan?
http://www.delete-waxing.com/

:')

Je zou ook alleen een strook bij de luchtpijp weg kunnen scheren, onderaan de hals, en evt een deel op de borst.
Dat heb ik een aantal jaar geleden gedaan bij mijn paardje wat de hele dag lekker buiten stond. Werkt super, hij kon zijn warmte meteen een stuk beter kwijt.

maj0

glenstorm schreef:
Is er een alternatief voor scheren??
Een warme winterdeken heb ik wel, maar toch krijgt mijn pony een dikke vacht.
Mijn moeder wil hem niet geschoren hebben omdat ze van 7.00-17.00 ongeveer buiten lopen.
Heeft iemand een alternatief hiervoor, behalve een dikke 300 grams winterdeken met hals?

Groetjes

Die van mij is ook gewoon geschoren en loopt ook de hele dag buiten. Sterker nog hij loopt buiten met een deken zonder hals.

Verder ja volgend jaar eerster beginnen of deels scheren alleen waar de zweetplekken komen zeg ma.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:16

je kunt dit jaar eigenlijk alleen maar scheren of een pony met een lange wintervacht hebben ;) en volgend jaar eerder beginnen met de dekens.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:17

vroeg beginnen met dikke dekens is geen garantie dat ie kort in de vacht blijft. Heb de mijne al vroeg onder de 200gr met hals gezet, maar alsnog van de week moeten scheren...

Soms is er geen alternatief.
Al vind ik de reden van je moeder dat er niet geschoren mag worden echt onzin.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:21

Je hebt verschillende scheerpatronen. Je hoeft niet meteen alles weg te scheren ;) Er zijn verschillende patronen waarbij het haar op de 'warmste' plekken weggehaald wordt.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 17:28

LenaBaars schreef:
vroeg beginnen met dikke dekens is geen garantie dat ie kort in de vacht blijft. Heb de mijne al vroeg onder de 200gr met hals gezet, maar alsnog van de week moeten scheren...

Soms is er geen alternatief.
Al vind ik de reden van je moeder dat er niet geschoren mag worden echt onzin.

Nee, inderdaad want mijn pony staat namelijk al sinds half september onder de deken. En nog steeds dikke vacht.
Ik ben het helemaal met je eens dat het onzin is dat hij niet geschoren mag worden maarja :(

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:49

bij sommige paarden/pony's kun je nog zo'n goed dekenmanagement hebben, maar houd je die haren gewoon niet (voldoende) tegen. Tegen moeder natuur kun je niet vechten.

Inderdaad een streep scheren is dan een oplossing, maar als je tijdig scheert kunnen ze er beste de hele dag mee de wei, ook in hartje winter.

x_dwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:55

Heb even meegelezen, fijne tips komen er voorbij! :j