ikzelf zou dolgraag, zodra ik een eigen paard heb, lekker op vakantie gaan met vrienden met paarden en al... Helaas krijg ik de indruk dat dit een vrij lastig project is om uit te voeren, voornamelijk omdat een juiste bestemming met juiste huisvesting voor de paarden nogal een probleem is.
Ik ben dus een beetje wezen brainstormen. Nou ben ik nogal een toekomstdromer, maar wie niet droomt kan net zo goed ophouden met leven denk ik zo. Ikzelf zou dolgraag in Duitsland in de Eiffel een huisje kopen waar ik zelf 2x per jaar ofzo naar toe kan om het verder te verhuren aan mensen met of zonder paarden. Ware het niet dat ik geen enkele vorm van ervaring of wetenschap heb van dit specifieke onderwerp.
Nou heeft iedereen zijn eigen eisen omtrent zijn eigen paarden en zo zal de verhuurder van een dergelijk huis ook bijzondere prioriteiten moeten stellen.
Mijn vraag is nu dan dus, als je op vakantie gaat met paard en al:
- Hoe lang zou je willen reizen
- Wil je dat je paard voor je verzorgd wordt op een stal van een ander of wil je het paard echt bij huis houden
- Wat zijn de eisen m.b.t. weidegang- en wisseling, stalling, voer etc
- Wat zijn jullie bereid zelf te doen (lees, voeren, mesten, wisseling van weides)
- Zijn stallen een must of is het, ik vakantie, paard ook vakantie +schuilstal
- Is er bezwaar tegen om met een GPS apparaat/kaart te rijden? (Er zijn niet overal duidelijk ruiterroutes aangegeven of ontbreken volkomen) of gaat de voorkeur uit naar een gids voor de eerste paar keer.
- Wat zouden jullie extra uit willen geven voor de faciliteiten die jullie zelf eisen voor jullie paard op een vakantieadres.
- Willen jullie hooi op locatie of nemen jullie dit liever zelf mee?
- En hoeveel animo denken jullie dat er uberhaupt zal zijn?
En voor eventuele verhuurders:
- Wat is jullie ervaring met deze opzet.
- Wat zijn de grootste obstakels.
- En gooi me vooral dood met voors en tegens!
Buiten dat om: Dit is een centraal topic, ik wil zo veel mogelijk leren over dit onderwerp en ik kan me voorstellen dat anderen dat ook willen. Dus alles wat met dit onderwerp te maken heeft maar niet direct in bovenstaande vragen terug komt zie ik persoonlijk niet als off topic