'met je paard op vakantie' topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij v an het concept?

Leuk! Ik zou het zo doen.
2 (28%)
Leuk! Al vaker gedaan.
5 (71%)
Leuk! Al vaker gedaan maar er zijn te weinig locaties.
Geen stemmen
Leuk! Maar er zijn al teveel locaties.
Geen stemmen
Leuk! Maar ik vind het teveel gedoe.
Geen stemmen
Dit is niet aan mij besteed.
Geen stemmen
Ik denk dat het een slecht idee is.
Geen stemmen
Het idee is goed maar je slaat de plank compleet mis.
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 7

Xyris

'met je paard op vakantie' topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 21:32

Hallo,

ikzelf zou dolgraag, zodra ik een eigen paard heb, lekker op vakantie gaan met vrienden met paarden en al... Helaas krijg ik de indruk dat dit een vrij lastig project is om uit te voeren, voornamelijk omdat een juiste bestemming met juiste huisvesting voor de paarden nogal een probleem is.

Ik ben dus een beetje wezen brainstormen. Nou ben ik nogal een toekomstdromer, maar wie niet droomt kan net zo goed ophouden met leven denk ik zo. Ikzelf zou dolgraag in Duitsland in de Eiffel een huisje kopen waar ik zelf 2x per jaar ofzo naar toe kan om het verder te verhuren aan mensen met of zonder paarden. Ware het niet dat ik geen enkele vorm van ervaring of wetenschap heb van dit specifieke onderwerp.

Nou heeft iedereen zijn eigen eisen omtrent zijn eigen paarden en zo zal de verhuurder van een dergelijk huis ook bijzondere prioriteiten moeten stellen.

Mijn vraag is nu dan dus, als je op vakantie gaat met paard en al:
- Hoe lang zou je willen reizen
- Wil je dat je paard voor je verzorgd wordt op een stal van een ander of wil je het paard echt bij huis houden
- Wat zijn de eisen m.b.t. weidegang- en wisseling, stalling, voer etc
- Wat zijn jullie bereid zelf te doen (lees, voeren, mesten, wisseling van weides)
- Zijn stallen een must of is het, ik vakantie, paard ook vakantie +schuilstal
- Is er bezwaar tegen om met een GPS apparaat/kaart te rijden? (Er zijn niet overal duidelijk ruiterroutes aangegeven of ontbreken volkomen) of gaat de voorkeur uit naar een gids voor de eerste paar keer.
- Wat zouden jullie extra uit willen geven voor de faciliteiten die jullie zelf eisen voor jullie paard op een vakantieadres.
- Willen jullie hooi op locatie of nemen jullie dit liever zelf mee?
- En hoeveel animo denken jullie dat er uberhaupt zal zijn?

En voor eventuele verhuurders:
- Wat is jullie ervaring met deze opzet.
- Wat zijn de grootste obstakels.
- En gooi me vooral dood met voors en tegens!

Buiten dat om: Dit is een centraal topic, ik wil zo veel mogelijk leren over dit onderwerp en ik kan me voorstellen dat anderen dat ook willen. Dus alles wat met dit onderwerp te maken heeft maar niet direct in bovenstaande vragen terug komt zie ik persoonlijk niet als off topic :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:35

ED --> BRT

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:07

Op vakantie met je paard, daar bestaat al 25 jaar een club voor: de NVVR http://www.nvvr.info :D

Met paarden op vakantie stelt werkelijk helemaal niets voor. Er is alleen in NL zo'n gigantisch aanbod dat wanneer je elke maand een andere lokatie zou bezoeken, je zeker 10 jaar nodig hebt om alleen al het huidige aanbod te bezoeken! Ik heb alleen al in mijn lijstje ongeveer 100 lokaties waar je met paarden terecht kunt. Ik maak me geen enkele illusie: dit is slechts het topje van de ijsberg........

Ongeacht hoe je het wil hebben, er is een ruime keuze aan mogelijkheden. Dus nee, ik ben het niet met je eens dat het een vrij lastig project is.
Ik ga al ruim 20 jaar met mijn paarden op vakantie met mijn paarden; name it, de kans is groot dat ik er hoefafdrukken heb achtergelaten. Logeeradressen zijn nog nooit een punt geweest, al was de keuze 20 jaar terug wel kleiner dan nu.

Bijgaand mijn antwoorden:
- Hoe lang zou je willen reizen? In NL kun je niet heel veel verder weg dan 4 uur rijden. Dat is prima te doen.
- Wil je dat je paard voor je verzorgd wordt op een stal van een ander of wil je het paard echt bij huis houden? Ik verzorg m'n paarden liefst zelf en bij voorkeur staan ze op het terrein.
- Wat zijn de eisen m.b.t. weidegang- en wisseling, stalling, voer etc? Weidegang, mogelijkheid tot stalling.
- Wat zijn jullie bereid zelf te doen (lees: voeren, mesten, wisseling van weides)? Bij voorkeur alles in eigen beheer. Wel graag materiaal als hooi, stro en gereedschap beschikbaar.
- Zijn stallen een must of is het, ik vakantie, paard ook vakantie +schuilstal? Liefst een stal beschikbaar, maar gebruik ervan is geen noodzaak.
- Is er bezwaar tegen om met een GPS apparaat/kaart te rijden? (Er zijn niet overal duidelijk ruiterroutes aangegeven of ontbreken volkomen) of gaat de voorkeur uit naar een gids voor de eerste paar keer.
Ik lees uitstekend kaart en GPS, dus dat gaat prima, maar begeleiding (mits gezellig) wordt ook op prijs gesteld.
- Wat zouden jullie extra uit willen geven voor de faciliteiten die jullie zelf eisen voor jullie paard op een vakantieadres. Zorg dat prijzen in lijn liggen met je buren en in verhouding tot het gebodene.
- Willen jullie hooi op locatie of nemen jullie dit liever zelf mee? Bij goed hooi is dat prima. Ik pleeg daarover altijd vooraf overleg.
- En hoeveel animo denken jullie dat er uberhaupt zal zijn? Mits goed georganiseerd en tegen een nette prijs (in verhouding tot het gebodene) is er zeker nog ruimte in de markt.

Ga je dit echt doen, knoop dan heel erg goed in je oren: Quality remains, long after the price is forgotten......... (Henry Royce, die van die auto's, ja)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:47

Ik ga ook al jaren met mijn paard op vakantie en d'r zijn inderdaad al echt onwijs veel mogelijkheden
Zowel in Nederland als net over de grens van Duitsland en België. Zowel heel primitief als super de luxe.
Een lastig project.... Dat ben ik dus absoluut niet met je eens.
Een huisje voor jezelf is ideaal, maar het punt is dat je paard dan vaak alleen staat.
En dat is voor mijn gevoel geen vakantie voor het paard omdat dat een hoop onrust met zich mee brengt
Mocht je zon huisje deels kunnen huren en de eigenaren wonen op hetzelfde terrein en hebben ook paarden, dan vind ik het ideaal.

Qua verzorging.... Thuis ben ik helaas afhankelijk van een pensionstal.
Zelf moeten voeren, mesten, buiten zetten enz. vind ik juist een charme op vakantie.
Daarom neem ik mijn paard mee. Om zelf die zorg te hebben.
Wel moet er dan stro, hooi, gereedschap en water beschikbaar zijn aangezien ik dat niet allemaal mee wil/kan slepen.

Ik wil overigens wel altijd op hetzelfde terrein verblijven als mijn paard.
Heb hem bij om sanen tijd door te brengen, dan wil ik erheen kunnen lopen wanneer ik wil.
Dus niet maar 1 of 2 keer per dag omdat hij kilometers verderop staat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:04

Citaat:
- Hoe lang zou je willen reizen maximaal 1 uur vanaf ons huisadres
- Wil je dat je paard voor je verzorgd wordt op een stal van een ander of wil je het paard echt bij huis houden zo dichtbij mogelijk, dus bij huis
- Wat zijn de eisen m.b.t. weidegang- en wisseling, stalling, voer etc dat wil ik graag zelf kunnen regelen en bepalen
- Wat zijn jullie bereid zelf te doen (lees, voeren, mesten, wisseling van weides)alles zelf doen
- Zijn stallen een must of is het, ik vakantie, paard ook vakantie +schuilstalpaard gaat 's nachts altijd op stal, dus ook een stal
- Is er bezwaar tegen om met een GPS apparaat/kaart te rijden? (Er zijn niet overal duidelijk ruiterroutes aangegeven of ontbreken volkomen) of gaat de voorkeur uit naar een gids voor de eerste paar keer. gps en kaart is prima, wel een noodnummer wat je altijd kan bellen als je er even niet uit komt
- Wat zouden jullie extra uit willen geven voor de faciliteiten die jullie zelf eisen voor jullie paard op een vakantieadres. ik heb geen hele hoge eisen, dus de gemiddelde prijs voor een stal per nacht lijkt me prima
- Willen jullie hooi op locatie of nemen jullie dit liever zelf mee? op locatie, anders moet je meerdere keren rijden
- En hoeveel animo denken jullie dat er uberhaupt zal zijn? de Eiffel is wel een mooi gebied, niet te ver rijden van NL dus er zal best animo voor zijn. Ik vind het zelf te ver rijden, omdat ik met een paard max 1 uur enkele reis wil rijden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:37

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:40

Wat ik wel mis, is als je gaat met het gezin, dus ook kinderen / hond(en) e.d..
Waar je vaak wel terecht kan met je paard, is vaak niets (of weinig) voor (jongere) kinderen.
Ook mag regelmatig de hond(en) niet mee.............
Ik weet dat er genoeg adressen zijn waar een hond wel mee mag, maar er zijn ook zat leuke, voor gezin en paard, maar dan weer niet voor de hond en/of kids. Of anders om.
Dan doel ik niet op een camping, maar op vrijstaande huisjes of zo iets dergelijks.