Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wees niet bang om tempo te maken, zo lang het maar JOUW tempo is. Je paard probeert je te overbluffen door het op een lopen te zetten, kennelijk merkt ze dat jij haar te snel vindt gaan. Wil ze rennen? Laat 'r maar rennen (als je de ruimte hebt natuurlijk) En ze mag pas langzamer wanneer JIJ dat zegt. Als je de ruimte niet hebt moet je bedacht zijn op de miniemste verandering die je paard in het tempo wil maken. Meteen weer je eigen tempo van maken! Van een stoute fjord is best een zoete fjord te maken. Als ze maar duidelijke aanwijzingen krijgt van een zelfverzekerde ruiter. Madje1992 schreef:Dat kan ik zeker met grondwerk gebruiken.
Maar ik heb wel een paar factor die zwaar meewegen en die het me wel moeilijker maken om les te zoeken. Mijn moeder wil geen vreemd volk bij ons thuis en we hebben geen trailer, en ik geen trailer-rijbewijs. En daarnaast het feit dat mijn ouders het hele grondwerk gedoe zoals ze het noemen niet begrijpen en onzin vinden.
Dus ik moet of iemand vinden in de buurt dat ik er naar toe kan rijden en daar kan lessen of ik moet het stiekem doen als mijn moeder niet thuis is en ik geen stage heb.
Zou ik daarvoor gewoon bij de markt een advertentie voor aanmaken of moet ik dat ergens anders doen?