Petrie laarzen te smal aan de bovenkant, wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ramboe

Petrie laarzen te smal aan de bovenkant, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 21:27

Hallo!

Ik heb nieuwe tweedehandse petrie laarzen gekocht. Ik ben er erg blij mee.
Nu is er een probleem. Aan de bovenkant is de laars te smal. Ik heb ze vandaag aangekregen en dan zitten ze super en sluit dat bovenste stukje mooi aan. Mijn kuit is alleen een beetje te dik voor het bovenste stukje. Het aantrekken gaat nog wel maar het uittrekken is een ramp.
Wat is de best oplossing. Zal ik er een ritsje in laten zetten van 6 cm? Of is een stukje elastiek beter?
Of is oprekken altijd nog beter?

Ik hoop op goed advies!

Britt

Re: Petrie laarzen te smal aan de bovenkant, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:29

Ik zou gewoon even informeren bij de schoenmaker/zadelmaker. Die weten wel wat zij het mooiste kunnen maken en wat goed bij jou past :j

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 13:35

Niemand verder ervaring of een idee?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:24

laten oprekken ?

Ciske5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:12

Ik had 2 maand exact hetzelfde, knappe en zo goed als nieuwe Petrie lak laarzen op de kop kunnen tikken voor een klein prijsje en qua maat was alles oké behalve dat de bovenste 6 cm van de laars te veel spande aan mijn kuit.

Aangezien het lak is, was laten oprekken niet echt een optie.

Ik ben ermee naar de ruiterwinkel geweest en zij stelden voor er een elastiek of rits te laten inzetten. Gezien ik maar 1 cm extra nodig had, heb ik gekozen voor een kleine elastiek die er door Petrie zelf is ingezet.

Na 4 weken had ik mijn laarzen terug en ik ben heel tevreden met het resultaat :) Nou zitten ze perfect ! :j