Ik schaam me hier best wel voor...
Ik heb tijdens het rijden ontzettend snel last van een rood hoofd en flink zweet hoofd. Dit vind ik erg vervelend en ook bloed heet.
Ook hoor ik op wedstrijd mensen tegen mijn vader (die altijd met mij mee gaat) zeggen dat "wow die heeft het ook al warm, rood hoofd" of "jeetje die zweet ook al best."
Ik dacht misschien ligt het aan mijn kleren maar dat kan niet want ik heb op wedstrijd gewoon een t-shirt aan en daarover wedstrijdjasje. Tijdens de trainingen heb ik hier niet veel last van want dan kan ik in een t-shirtje gaan rijden, maar alsnog krijg ik wel een ontzettend rood hoofd.
Ik vind dat rode hoofd best schamend. En schaam me er ook best voor als mensen dat soort dingen hoor zeggen. Ik wil hier graag wat tegen doen!
Ik rij ongeveer elke dag intensief paard en fiets elke doordeweekse dag naar school, dat is 12 km heen en 12 km terug. Ook doe ik 2x in de week aan volleybal. Ik weet niet of het ligt aan mijn conditie. Ik wil wel graag nog naast alles wat ik doe gaan fitnessen 2x in de week gewoon ook op mijn fitheid voor het rijden te verbeteren. En misschien lost dit mijn rood hoofd probleem ook op.
Wie heeft hier nog meer last van? En/of wie weet een oplossing?
Je kan er denk verder weinig aan doen. En niks van die opmerkingen aantrekken.