Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
ook diagonaal uitgestrekte draf doorzitten in een 20 x 60 bak NO PROBLEMO
)
Ik merk het verschil al duidelijk! Ik vind het ook niet eerlijk om veel vh paard te vragen maar zelf er weinig aan doen.
? Mellis86 schreef:Yep hier ook. Ik hoepel (ja werkt echt, wel met een fitness hoepel) en ik heb heel veel houding en zitlessen gevolgd. Hierbij heb ik ook oefeningen gekregen voor naast het paard, bv zitten op zo'n grote yogabal (en dan voeten van de vloer zonder voorover of achterover te leunen), buikspieroefeningen en bepaalde oefingen om losser te worden in mijn heupen.
Verder wordt er bij ons in de buurt op twee plaatsen 'fitness voor ruiters' gegeven. Ook erg leuk!
LiVetime schreef:Ik doe geen krachttraining, maar wel balansoefeningen om bepaalde spieren losser te kunnen krijgen.
Krachttraining zorgt er in veel gevallen voor dat bepaalde spieren strak worden, die je juist los wil hebben.
Spieren los kunnen laten is juist essentieel.
Oefen zelf op kleine trampoline, op de grond en binnenkort komt er ook een balansbal op stal.
Conditietraining schiet ik zelf tekort in. Daar moet ik nog echt iets op verzinnen.
Lauura schreef:LiVetime schreef:Ik doe geen krachttraining, maar wel balansoefeningen om bepaalde spieren losser te kunnen krijgen.
Krachttraining zorgt er in veel gevallen voor dat bepaalde spieren strak worden, die je juist los wil hebben.
Spieren los kunnen laten is juist essentieel.
Oefen zelf op kleine trampoline, op de grond en binnenkort komt er ook een balansbal op stal.
Conditietraining schiet ik zelf tekort in. Daar moet ik nog echt iets op verzinnen.
Heb je wat voorbeeden van die balansoefeningen die ik gewoon thuis kan doen?
funnyhorses schreef:EskeGirl schreef:Zodra mijn gescheurde meniscus na anderhalf jaar 15 november eindelijk wordt geopereerd en ik weer kan rennen, wil ook ik mijn conditie weer opbouwen
Sowhee!Wens je alvast veel beterschap en sterkte toe!
. Ik weet pas een paar weken dat het dus een gescheurde meniscus is
)