Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ze heeft alles wat ze moet hebben, en dan zo een gedrag erbij, daar kan ik dus echt niet mee om é
Athena27 schreef:Ze heeft alles wat ze moet hebben, en dan zo een gedrag erbij, daar kan ik dus echt niet mee om é
maaike5581 schreef:Athena27 schreef:Ze heeft alles wat ze moet hebben, en dan zo een gedrag erbij, daar kan ik dus echt niet mee om é
Paarden gedragen zich niet naar wat ze hebben, dat ze "omdat ze alles al heeft" zich zo gedraagt.
Er is wat anders waarom ze zich zo gedraagt.
Wat voorgangers al hebben gezegd, laat haar lekker staan, ze is pas 1 dan moet ze lekker met soortgenoten zijn en kunnen opgroeien in plaats van leren deftig mee te lopen.
Wacht daar nog lekker een jaartje mee.

.
. Ik ben verzot van paarden, maar ik wil wel dat het veilig blijft.
.
.
. Nu is het terug wat zoeken zodat ik er terug vertrouwen in krijg ... Nu laat ik ze alvast wat op de weide totdat haar hengstigheid gedaan is en dan zie ik verder wel ...
. Ik begrijp je reactie echt niet hoor, want ik ben een enorme dierenvriend en zulke reacties kwetsen wel hoor .. [***] schreef:Heeft ze nou leeftijdsgenoten om mee te spelen?
En een goed opgevoed veulen hoeft niet vaak in handen, dat is onzin, als ze vertrouwen hebben is dat niet zomaar weg en stap je er als 3 jarige zo op. Ik vind jonge paarden waar te veel mee omgeknoeid is juist vervelend.
Als veulen netjes behandelen en dan op laten voeden door soortgenoten , je hebt ze voor dingen als bekappen de sowieso al in handen, dat is genoeg. Ik denk dat dit een duidelijk teken van je jonge paard is

Athena27 schreef:ik wil gewoon bedoelen dat ik gewoon mijn vertrouwen er beetje in kwijt ben, dat vind ik nu niet te vergaand hoor. Ze stond gewoon naast mij, bijt keihard in mijn arm (serieus blauwe plek !) en draait haar om en wou beginnen kloppen. Je zou voor minder er schrik van gekregen hebben, zeker omdat het echt helemaal uit het niks kwam ! Dus ik vind dat ik zeker niet overdrijf ofzo, ik ga vééél voorzichtiger zijn in het vervolg, dat is zeker ! Al je daar een klap van krijgt, kun je u wel serieus verwonden hoor ! Dus sorry dat ik mijn vertrouwen erin wat kwijt ben. Ik begrijp je reactie echt niet hoor, want ik ben een enorme dierenvriend en zulke reacties kwetsen wel hoor ..
Ik weet gewoon, dat ik daar niet teveel mee doe en daar ga ik echt niet aan gaan twijfelen. Ik kon eerder paardrijden dan lopen, en weet heel veel over paarden dus. Alleen had ik zo een gedrag nog niet gezien en had ik beetje schrik ervoor gekregen. Ik ga ook eerlijk zijn dat ik ervoor altijd héél brave paarden heb gehad, waardoor deze nu héél veel meer karakter heeft en ik soms niet goed weet hoe ermee om te gaan. Maar het is allesinds een goede leerschool om met haar te werken en om ermee bezig te zijn ...
. Bedankt !
.