Hoi, ik ga na ongeveer een half jaartje, deze zondag(21e) weer paardrijden, maar nu is mijn probleem dat ik geen rijbroek meer heb omdat hij toen is weggegooit. Nu is mijn vraag wat ik het beste dan kan dragen? Ik denk dat een spijkerbroek gaat schuren, en een legging is denk ik te glad, wat moet ik aan?
Groetjes Serena
ladypaard
Geplaatst: 18-10-12 17:47
katoenen (dikke) legging, Joggingsbroek, spijkerbroek zonder dikke naden (maar durf niet te garanderen )
En vooral (regen)laarzen
Meeste schuurplekken zie ik toch vooral bij de onderbenen.
Ohh, okee, ik las ook ergens dat het niet 2 naden moet hebben aan de onderkant ofzo.?
minajtje
Geplaatst: 18-10-12 17:52
en spijker broek van uitrekkende stof (weet je wat ik bedoel) is fijn, gaat ook niet schuren.
Eindeloos
Geplaatst: 18-10-12 17:53
Spijkerbroek. Ik rijd altijd met spijkerbroek, ik heb niet eens een rijbroek. (westernruiter) Wrangler heeft ook broeken die speciaal gemaakt zijn om in te rijden. (extra stevig en zachte naden) Echter kun je met elke spijkerbroek die geen knoopjes en anders uitstekende versiersels op de kont heeft rijden. (alleen gaat een standaard spijkerbroek minder lang mee dan een wrangler)
Misschien zo'n jeansleggingding? Wat tussen een legging en een spijkerbroek in zit iig, weet niet hoe het heet.
Bralindy
Geplaatst: 18-10-12 19:50
@Jippyhorse; een tregging is dat (ja ze hebben weer een nieuw woordje verzonnen). Aan TS, ik zou iig stretch nemen. Dus een spijkerbroek dat nauw sluitend is en meerekt.
ik heb zelf wel toen ik nog geen paardrijbroek had met spijkerbroek gereden en kreeg schuurplekken. dat was echt niet fijn. Zou een legging of strakke joggingbroek rijden.