Trektochten over de Kiskunsag Poesta Hongarije, Trailfinders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Trektochten over de Kiskunsag Poesta Hongarije, Trailfinders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 11:48

Zijn er hier meerdere die deze reis hebben gemaakt? Ik kan wel wat info van Trailfinders (Reisorganisatie) zelf krijgen maar vind het fijner als ik meer info kan krijgen van iemand die er nog niet zo lang geleden geweest is. Ik heb het idee van Trailfinders dat ze er ooit geweest zijn en nu de reis ieder jaar aan bieden terwijl er misschien veel verandert is.

Het lijkt me geweldig om deze reis te maken, dus alle ervaringen zijn welkom.

Hier de link: http://www.trailfinders.nl/start/form.r ... ICODE=HAK&

Eline

Re: Trektochten over de Kiskunsag Poesta Hongarije, Trailfinders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:07

Ik heb deze reis niet gemaakt, maar als alle ervaringen welkom zijn: 10 jaar geleden ben ik wel naar een ander paardenbedrijf in dezelfde omgeving geweest en daar heel erg genoten van een trektocht. De omgeving is echt prachtig en erg geschikt voor vlotte ritten doordat er overal heel veel ruimte is. En als je de kans krijgt om er nog 1 of 2 dagen Boedapest achteraan te plannen: doen :j Mooie stad die zeker een bezoek waard is.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 12:28

Is zeker de bedoeling om een paar dagen Boedapest er na te doen, maar hangt een beetje van mijn financieele situatie af dan..

Maar met niet te lang geleden bedoel ik eigenlijk hoogstens 2 jaar geleden, geen 10 jaar :+

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:51

Trailfinders gaat er inderdaad niet zelf elk jaar naartoe, maar ze zitten wel eens per jaar samen met een Frans, een Duitse en een Britse organisatie om reacties en ervaringen te delen. 't Is ook op basis van die besprekingen dat nieuwe bestemmingen in het aanbod komen, of dat minder positief gewaardeerde verdwijnen.

Verder is Hongarije een fantastische bestemming voor wie houdt van snel buitenrijden. Ik ben er zelf nog niet geweest, wel in Roemenië, en daar kwamen vaak mensen die ook Hongarije gedaan hadden. Heel positieve ervaringen. Hongarije is een echt paardenland (de paarden van het center waar ik in Roemenië werkte, kwamen meestal uit Hongarije), waar paarden al heel lang en heel intensief onder het zadel worden gebruikt (versus om het land te bewerken in veel buurlanden). Ze worden dus ook echt in deze richting gefokt en de meeste Hongaren zijn paardenmensen die goed weten waarmee ze bezig zijn.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 18:55

Bedankt voor je reactie Liesbethje.

Ik lees idd meer over " snelle" buitenritten. Maar bedoelen ze daar het tempo mee (hard draven en galoperen) of bedoelen ze juist dat je lange stukken draaft en galopeerd maar in een "normaal" tempo?

Dat heb ik gemaild naar Trailfinders en krijg ik geen duidelijk antwoord op.

Ik hou van lange stuken draven en galoperen maar door een nare val een paar jaar terug ben ik een beetje huiverig geworden voor erg snelle galopades. (Zeg maar tegen rengalop aan.)

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:43

Van wat ik heb begrepen: beiden. Af en toe is er wel 'ns een moment waarop ze extra doorgaan. Maar dat is wel op paarden die het gewoon zijn, mijn ervaring is dat het dan minder 'gevaarlijk' aanvoelt.

Ik kan je huiverachtig staan voor knallen goed begrijpen, ik was zo toen ik naar Roemenië vertrok. Ik ben daar beginnen werken met een kleine angst door een ongeval ('k heb dat op voorhand gezegd tegen die mensen daar). Maar dan zit je op een paard dat dat kan, dat daar ervaring in heeft, dat zoveel stabieler staat op zijn benen dan elk ander paard... en dan roept de persoon voor je "wil je sneller?". En dan slik je even, en dan zeg je "ja!". En dan geniet je :-)

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:09

Okay, nu bedenk ik dat ik misschien wat 'pusherig' overkom. Voor de duidelijkheid: van mij MOET je die tocht niet doen! Ik zou het heel erg vinden mocht je daar naartoe gaan en er niet van genieten. Ik geef gewoon een ervaring mee van mezelf, over hoe ik zo'n snelle rit opnieuw heb weten te waarderen. Dus no pressure! :-)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 18:18

Wederom bedankt voor je reactie. Das een stuk duidelijker dan de mail die ik van Trailfinders kreeg. Dat kwam ongeveer hier op neer: Je kan beter een westerntocht in Italie maken want daarin wordt alleen een beetje gestapt en gedraaft..

A: Ik heb nog nooit western gereden en daar ligt mijn interesse ook niet

B: Ik hou van lang draven en galoperen, alleen de snelheid zit mijn angst.

Nu weet ik wat meer en daar ben ik een stuk blijer mee dan "ga maar western rijden."

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:38

Nee als western rijden je niet ligt, moet je daar niet voor kiezen. Italië is anders wel een heel fijne bestemming, daar kunnen ruiters van elk niveau terecht. Ik zou je ook kunnen zeggen: "ga naar Portugal! Dat gaat jou helemaal liggen!". Want dat is zeker waar. Maar dat wil je niet he, je wil naar Hongarije :-)

Ja de communicatie loopt niet altijd perfect. Ik doe voor hen nu de Facebook-pagina en de nieuwsbrieven en wat teksten voor de website, maar ik kan natuurlijk niet alle communicatie voor mijn rekening nemen. Misschien krijg ik ooit nog wel wat meer taakjes, wie weet :-)