Veel rijbroeken zijn mij weer te kort (dan komen ze tot halverwege mijn kuiten) en ook vaak met te weinig rek. Nu ben ik voor het eerst door een rijbroek heen gereden, slijtage.. (wat me nog nooit eerder is gebeurd haha). Wat mij wel even met de neus op de feiten drukte nu ik er aan toe ben om een nieuwe collectie rijbroeken aan te schaffen, stuk of 5 a 6. Ik ga hoger tillen aan kwaliteit (rijd heel wat paarden in waardoor zo’n broek veel te verduren krijgt natuurlijk, daarbij moeten ze ook echt goed rekbaar zijn i.v.m het opstappen en bij het hangen… moet makkelijk en snel gaan). Nu merk ik wel wanneer ik echt veel broeken heb (5 a 6) en ik veel ‘wissel’ ze allemaal voor je gevoel een stuk langer mee gaan (in principe niet natuurlijk, maar dan hoef ik niet over een jaar weer nieuwe broeken te kopen). Voorgaande broeken groeide ik gewoon uit, of ik deed ze aan de kant wanneer ik ze niet meer leuk genoeg vond (ging echt een aantal jaar over). De broeken die ik nu nog had zijn gewoon op, tijd voor nieuwe! En dan direct een goed setje aanschaffen met fijne basic kleuren.

Nu ben ik dus opzoek naar gewoon de rijbroek die voor mij zeer geschikt zou zijn. Mijn ‘eisenlijstje’:
-> Niet duurder dan 100 euro.
-> Goed rekbaar.
-> Aardig goede kwaliteit (liefst wat dikker)
-> Absoluut geen (kunst)lederen zitvlak! Verschrikkelijk vind ik dat..
Wie o wie kan me helpen met ervaringen en adviezen? Vooral de vraag aan mensen die ook veel paarden rijden.