Mijn mening is rijdt alsjeblieft met cap! Je paard kan nog zo lief, mak, gehoorzaam zijn. Een onverwacht geluid, kan ervoor zorgen dat jij op de grond terecht kan komen en soms helemaal verkeerd!! Waarom ik voor, met cap rijden, ben:
Een vriendin van mij is een hele tijd geleden zonder cap op het paard gestapt van een vriendin, want zij had gezegd dat het een rustige was. Ze stapte op en terwijl ze opstapte kwam er een dikke tak naar beneden vallen, op ongeveer 8 meter van haar vandaan. Het paard schrok en zette het op een sprintje terwijl zij nog in een stijgbeugel hing. Ze klom in het zadel voor zover dat nog ging, maar het paard was niet rustig te krijgen. Het paard gleed uit door de natte grond (in de herfst). Mijn vriendin viel half op haar hoofd en maakte hele rare bewegingen. Het paard lag op de grond maar had een heel klein schaafwondje op de neus, wat na een week alweer weg was. Maar mijn vriendin lag op de grond, ik was in shock. Nog nooit ben ik zo hard geschrokken.. Ze had gelukkig niks met haar hoofd, maar sindsdien rijdt ze wel met cap. Dat heeft ze daarvoor amper gedaan.
Ik heb door haar leren rijden, dus reed af en toe ook gewoon zonder cap, maar ik heb hierdoor geleerd dat als je op je paard stapt, erop zit of eraf stapt, heb alsjeblieft je cap op!!
Ik zou daarom het erg leuk vinden om te horen wie wel en wie niet met cap rijden. Natuurlijk ben ik niet tegen zonder cap rijden, ik heb dat zelf ook gedaan. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig!! Vertel er ook bij waarom je dat wel of niet doet!
Dankjewel en groetjes Veerle
!!
.
Moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik geen cap op had, die hoeven komen nog hard aan...