Zelf tussenschot gemaakt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barney1978

Zelf tussenschot gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 15:45

Wij hebben een 1,5 paard trailer opgeknapt, Barney ging hier altijd alleen in. Maar Pip is erbij gekomen en ze zonder schot in de trailer zetten is geen optie voor ons. Dus er zat niets anders op dan creatief gaan bedenken hoe we dit konden gaan doen. Inmiddels hebben we dus afgelopen weekend een tussenschot gemaakt, we zijn de hele zaterdag in de werkplaats van mijn man zijn werk bezig geweest. Het eindresultaat mag er zijn, nu waren we voor 54 euro klaar. Zondag zijn we hem gaan testen, moesten wel weten of het veilig is voor ze. Barney en Pip liepen er in 1 keer in, de smalle ruimtes waren dus geen probleem. Ik ben voorin de trailer blijven staan en heb de telefoon op speaker gezet. Mijn man is gaan rijden, heuveltjes op, bochten maken en remmen. Heel voorzichtig allemaal en op mijn aanwijzingen hoe de pony's het deden. Ik ben er voor de grote weg uitgekropen, de pony's waren prima op hun gemak en aan het eten. Ze hadden voldoende ruimte om te corrigeren in bochten en hobbels, ze waren ook totaal niet in paniek. Het gaf een goed gevoel dat we met weinig dure middelen zo'n goed tussenschot hebben kunnen maken. Over een week krijgt de trailer nog vier nieuwe banden, ze zijn nu wat aan het slijten. Dan gaan we eind oktober een midweek weg met ze, lekker een paar dagen naar Drenthe toe.

Duhelo

Re: Zelf tussenschot gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:12

leuk! ik ben benieuwd naar foto's!
hoe breed is je trailer, hoe breed is elk vak nu, en hoe groot zijn je paarden?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 06:45

De trailer is 1,30 breed en elk stuk is 65 cm geworden. Ik heb twee pony's, beiden shet/Welsh van ongeveer 1.08 cm. Ik zal vandaag proberen de foto's erop te krijgen.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 10:04

Zo zag de trailer er tijdens het opknappen uit, een aantal maanden geleden
Afbeelding
Afbeelding
De trailer stond inmiddels in de grondverf, tijd om het dak te schuren
Afbeelding
Hij is klaar, tijd voor een proefritje met Barney en lekker met hem wandelen. Pip was toen nog niet bij ons, dus de trailer was wat breed voor Barney alleen.
Afbeelding
Afgelopen weekend het schot voor ze gemaakt
Afbeelding
De foto staat op zijn zijde, dit is de voorzijde van het schot
Afbeelding
De pony's stonden er beiden in, ook weer een proefrit maken. De pony's zagen er echt niet uit, ze waren zeiknat geregend. We zijn lekker gaan wandelen met ze, dan hoefden ze niet direct uren in de trailer te staan. Ik ben een aantal km's meegereden en heb deze foto van ze gemaakt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:21

ziet er heel netjes uit!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 21:22

Dank je wel

naomipjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:50

Creatief en zo bespaar je geld :)

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 16:55

Ja en een hoop ook, we waren voor 54 euro klaar (het schot dan). Het verven kost wel wat geld, maar het is het waard geweest.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:59

Wat voor materiaal heb je gebruikt? Ik zie geen metalen verstevingen? Ben je niet bang dat ze het schot doormidden trappen met alle gevaren van dien?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 17:12

Er zit onderaan een metalen strip, waar het schot inzit. Vooraan zitten metalen ringen aan de stang vastgemaakt. Achteraan zitten allemaal inkepingen die om de latten van de klep klemmen en op de klep zitten twee houten stukjes die de achterkant verstevigen. Ik ben niet bang voor trappen, het staat stevig en de pony's zijn niet wild in de trailer. Maar ook al zouden ze onrustiger zijn, dan kan het veel houden.

x_dwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 00:08

Ziet er netjes uit inderdaad! :)