Vandaag zijn we begonnen met het trailerladen met mijn 3.5 jarige.
Omdat we toch volgend jaar willen gaan starten(na mei), lijkt het me handig als we alvast vroeg beginnen met het begrip ''trailer''.
Toen we haar op gingen halen bij aankoop, is ze er op niet zo'n fijne manier ingezet omdat ze al bijna een uur aan het rommelen waren.]
Ze is toen de trailer in gejaagd door middel van 2 longeerlijnen gekruist achter haar kont.
Hierdoor is ze haar vertrouwen met het trailerladen compleet kwijt, en is ze doodsbang voor dat ding. en ik geef haar groot gelijk!
Vandaag trailer aangekoppeld, en eromheen gelopen.. toen voor de klep gezet en ze vond het allemaal erg spannend.
Met behulp van voer en stemhulpen was ik bijna 40 minuten verder maar ze stond met beide voorbenen bijna tegen de klep aan
Voor vandaag vond ik het genoeg, omdat dit al een grote stap was, vaak als ze net even een stapje te dichtbij moest ging ze keihard achteruit en een aantal keer rende ze zelfs weg en sleurde mij mee.
Dus eigenlijk was ik met dit resultaat voor vandaag al trots

Heeft iemand nog tips om dit verder uit te breiden? Geduld is het belangrijkste denk ik zelf..