Wedstrijd word afgelast, zonder duidelijke melding.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Wedstrijd word afgelast, zonder duidelijke melding.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 17:27

Beste bokkers,

Ik zou zondag a.s. meedoen met een wedstrijd. Echter kom ik er nu achter dat deze geanuleerd is.
Deze melding is gemaakt op 16-10-2012 10:14 op startlijsten.nl terwijl de sluitingsdatum de 13de al was.

Er is geen mailtje rondgestuurt met de melding dat het niet doorgaat. Dit vind ik zeer vervelend, want als de het op de sluitingsdatum hadden gedaan had ik nog optijd geweest om me nu nog aan te melden voor een andere wedstrijd.

Ik bedoel maar, als je bijv. na sluitingsdatum te weinig mensen heb om de wedstrijd door te laten gaan zet je dat niet enkele dagen daarna pas op internet. Erg balen dus, nu maar zoeken of ik ondanks dat de anderen wedstrijden voor die zelfde zondag al gesloten zijn ik toch nog ergens bij kan starten, ookal acht ik de kans erg klein.

Persoonlijk vind ik het dus niet zo netjes hoe deze organisatie heeft gehandeld, zeker nu iedereen toch digitaal moet aanmelden was naar mijn idee een mailtje die zelfde avond of de ochtend daarop niet heel veel moeite geweest.

Of zie ik dat nu verkeerd?

tennan

Re: Wedstrijd word afgelast, zonder duidelijke melding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:30

Staat er geen reden bij? Bijvoorbeeld dat door de regen het terrein niet meer goed is, dat er een ziekte is op stal enzovoort...

Een mailtje was netjes geweest, maar dat heb ik nog nooit gehad. Ik vind het een deel eigen verantwoordelijkheid dat je dit zelf checkt eigenlijk :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 17:37

Ik snap ook wel dat je het zelf ook in de gaten moet houden, maar als ze gelijk na sluitingsdatum hadden gemeld (al dan niet via mail of via startlijsten.nl) dan had ik nog 1 dag/middag de tijd gehad om me ergens anders in te schrijven.

Doordat ze de melding pas de 16de (vandaag dus)hebben geplaatst terwijl ze dat dus ook de 13de al hadden kunnen doen is mij nu de kans ontnomen om me nog ergens anders in te schrijven voor die zelfde zondag.
En daar baal ik heel erg van. Dit is al de tweede wedstrijd op rij die word afgezegt (wel 2 verschillende lokaties en verenigingen). Ben contuni bezig met plannen, wanneer ik vervoer heb en welke wedstrijden ik dan kan rijden.

Edit: nee, er stond geen reden bij van anuleering, alleen dat hij niet door gaat.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:42

Dat is wel heel erg poep dan... Je zou er bijna achteraan moeten gaan mailen van "en, wordt ie al afgelast? :Y) "

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 17:45

Rianneuhh schreef:
Dat is wel heel erg poep dan... Je zou er bijna achteraan moeten gaan mailen van "en, wordt ie al afgelast? :Y) "

Heb ik ook gedaan, omdat ik het gewoon geen nete manier van handelen vind.

Zelf heb ik vaak meegeholpen bij het organiseren van onderlinge wedstrijden, toen was het digitale inschrijven nog niet. En ondanks dat konden wij de mensen zelf optijd melden dat het niet door kon gaan. Zeker in het digitalen tijdperk moet het toch makkelijk zijn om even iets te laten weten. En daarom ben ik nu zo teleurgesteld en toch ook wel een beetje boos.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:53

Ja dat is vervelend! Maar niet raar dat ze het niet mailen.
Stalgenootje van mij is ooit eens op de wedstrijdlocatie op de dag zelf er achter gekomen dat het afgelast was :=

Wedstrijden worden in de meeste gevallen wel door vrijwilligers georganiseerd en die hebben waarschijnlijk geen tijd om 50/60 of vaak zelfs meer mailadressen over te nemen en mails versturen.

Ik heb zelf ook nog nooit van mijn wedstrijdcarriere meegemaakt dat er mails gestuurd werden bij afgelaste wedstrijden. En afgelopen jaar zijn er toch veel afgelast vanwege Rhino en het jaar ervoor vanwege het weer. Ik lees het altijd op wedstrijdplatform.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 17:56

Ik heb op hoop van zegen een andere wedstrijd gemaild of ik daar eventueel nog mee kan doen.

Ik snap dat mailen niet heel gewoon is, maar met een beetje handigheid kan je al je inschrijvingen in een aparte map stoppen en 1 grote mail sturen.
De frustratie zit hem vooral in de sluitingsdatum en de datum dat ze aangeven dat de wedstrijd niet door gaat.

In die 2 a 3 dagen had ik mij gewoon nog in de inschrijfperiode van een andere wedstrijd kunnen inschrijven.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 18:43

miss_lizje schreef:
Rianneuhh schreef:

Heb ik ook gedaan, omdat ik het gewoon geen nete manier van handelen vind.

Zelf heb ik vaak meegeholpen bij het organiseren van onderlinge wedstrijden, toen was het digitale inschrijven nog niet. En ondanks dat konden wij de mensen zelf optijd melden dat het niet door kon gaan. Zeker in het digitalen tijdperk moet het toch makkelijk zijn om even iets te laten weten. En daarom ben ik nu zo teleurgesteld en toch ook wel een beetje boos.

Net reactie terug van de organisatie die heeft afgemeld. Die is niet al te vriendelijk, beetje jammer aangezien ik toch wel een netjes mailtje had gestuurt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:45

wie weet wat voor reden er is om af te lassen.. misschien hebben ze wel een overlijden?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:46

Als er geen reden bij staat, kan het toch ook goed om een andere reden zijn dan dat er niet genoeg aanmeldingen zijn? Wie weet is er iemand overleden, is er, weet ik veel, een dak ingestort oid.

Anyhow, netjes is het niet, zeker niet wanneer ze nu na jou mail niet netjes reageren.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:58

Waarschijnlijk hebben ze gewacht tot de inschrijving officieel gesloten was en gehoopt dat er nog een paar mensen op het laatste moment toch zouden inschrijven. Dat is dan helaas niet gelukt.

De mensen die de boel organiseren doen hun stinkende best om wedstrijden te organiseren voor mensen zoals jij. Soms gaat het niet allemaal volgens plan en geloof me, ik denk dat de organisatie net zo baalt als jij dat ze de boel af moesten lasten. Het zijn allemaal vrijwilligers en ik zou me zo kunnen voorstellen dat ze niet om 1 minuut na sluitingsdatum een besluit hebben kunnen nemen, daar gaat wat tijd overheen.
Maar dan nog, als ze het een dag eerder hadden gedaan, dan was de sluitingstijd voor de andere wedstrijd toch ook al voorbij?

En nu? Je kan er een vreselijk drama van maken maar dat lost niets op. Soms zit het mee en soms zit het tegen, er komt gerust wel weer een volgende wedstrijd waar je aan mee kan doen.

Helaas is het met digitaal aanmelden niet dat je gelijk een mailinglist hebt van alle inschrijvers die mee willen doen. Er zit nog heel veel handwerk in, geloof me. Via startlijsten melden vind ik een heel goed idee, je moet toch kijken voor de startlijst daar.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 19:07

ingvdh schreef:
Waarschijnlijk hebben ze gewacht tot de inschrijving officieel gesloten was en gehoopt dat er nog een paar mensen op het laatste moment toch zouden inschrijven. Dat is dan helaas niet gelukt.

De mensen die de boel organiseren doen hun stinkende best om wedstrijden te organiseren voor mensen zoals jij. Soms gaat het niet allemaal volgens plan en geloof me, ik denk dat de organisatie net zo baalt als jij dat ze de boel af moesten lasten. Het zijn allemaal vrijwilligers en ik zou me zo kunnen voorstellen dat ze niet om 1 minuut na sluitingsdatum een besluit hebben kunnen nemen, daar gaat wat tijd overheen.
Maar dan nog, als ze het een dag eerder hadden gedaan, dan was de sluitingstijd voor de andere wedstrijd toch ook al voorbij?

En nu? Je kan er een vreselijk drama van maken maar dat lost niets op. Soms zit het mee en soms zit het tegen, er komt gerust wel weer een volgende wedstrijd waar je aan mee kan doen.

Helaas is het met digitaal aanmelden niet dat je gelijk een mailinglist hebt van alle inschrijvers die mee willen doen. Er zit nog heel veel handwerk in, geloof me. Via startlijsten melden vind ik een heel goed idee, je moet toch kijken voor de startlijst daar.

Helaas, er waren wedstrijden hier in de buurt die de sluitingstijd op de 15de hadden gezet. 1 dag had dus al verschil kunnen uitmaken voor mij.
Ik ben in iedergeval niet vanplan om mij ooit nog in te schrijven daar, zeker na het mailtje wat ik net ontvangen heb.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:13

Jammer maar er komen weer andere wedstrijden. Zou me er niet zo druk over kunnen maken.

liefreneetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:16

wat voor mailtje heb je gekregen dan?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:35

Hebben ze je in de mail die je hebt gehad nog een reden geven waarom de wedstrijd is afgelast? Ik kan me voorstellen dat 'te weinig inschrijvingen' ook best eerder gemeld had kunnen worden, terwijl 'terrein ligt er te slecht bij' iets is wat ze zo lang mogelijk aankijken in de hoop dat het toch nog door kan gaan.

Ik denk dat je je onnodig boos maakt, in elk geval tot aan het stukje 'vervelende mail'. Stel je had je bij tijdige annulering zondag nog elders ingeschreven en die wedstrijd was vol, hadden ze het dan nog maar eerder moeten melden? Of je krijgt nog een mail dat je alsnog elders mee kunt doen, dan valt het wel mee?

Ga gewoon zondag iets leuks doen, eventueel met paard en op naar de volgende wedstrijd.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 19:54

De reden wou ze niet geven.
Betreft optijd anuleren had ik hier nog een aantal (+- 3 a 4) wedstrijden waarvoor ik mij optijd had kunnen inschrijven.
Ik hoop nog dat ik de wedstrijd die ik heb gemaild eventueel nog een plekje over hebben. En anders vermaak ik mij zondag echt wel hoor.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:41

ga dan eens uit van het goede van een mens, misschien is er wel echt iets ergs gebeurd wat ze niet aan de grote klok willen hangen :)