Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik sta dan altijd netjes stil en laat hun mij passeren
vuurneon schreef:Ik vind dat nou juist de goede leermomenten voor het paard. Dus ik kan daar absoluut niet chagerijnig om worden en zit er zelf op met het idee van; zo kun je het ook gelijk leren paard!
Iets met shared space![]()
Ik moet wel altijd erg lachen om de vrouw die zo bang is voor paarden dat ze letterlijk een meter opzij springt en haar man stevig vastgrijptik sta dan altijd netjes stil en laat hun mij passeren
19marjo90 schreef:Zoals met de auto... ik vind dat dat eigenlijk ook best in de theorie van een rijbewijs naar boven mag komen, hoe je een paard het beste kunt passeren...
Ja! Dat heeft zin! Maar het is vaak goed bedoeld, denk ik dan maar.
.19marjo90 schreef:Wat ook zo is: wanneer je voor je ruiterbewijs gaat (was tenminste 6 jaar geleden zo) leerd je van die gebaren dat een voertuig langzamer moet gaan door je arm op en neer te doen. Wat ik mij afvraag: zijn er wel niet-paardrijdende automobilisten die dit gebaar kennen?
maar moet het wel duidelijk zichtbaar zijn en t kan ook best zijn dat iemand denkt dat je gek aan het zwaaien bent
dus ik ga er niet vanuit dat iedereen het kent of goed gebruikt.vuurneon schreef:19marjo90 schreef:Wat ook zo is: wanneer je voor je ruiterbewijs gaat (was tenminste 6 jaar geleden zo) leerd je van die gebaren dat een voertuig langzamer moet gaan door je arm op en neer te doen. Wat ik mij afvraag: zijn er wel niet-paardrijdende automobilisten die dit gebaar kennen?
Ja, is een algemeen gebaarmaar moet het wel duidelijk zichtbaar zijn en t kan ook best zijn dat iemand denkt dat je gek aan het zwaaien bent
dus ik ga er niet vanuit dat iedereen het kent of goed gebruikt.
Ik leerde het al op de basisschool, tijdens het fietsexamen dat je zo kon aangeven dat het verkeer moet vertragen.
Dobel schreef:wat ik alleen niet snap is dat paardenleken niet het inzicht hebben wat leidt tot deze situaties het lijkt mij zo logisch om deze dingen niet te doen.
(hetzelfde met dichtslaande portieren etc.). Het beste is om als de situatie dat toelaat, even uit te leggen hoe en wat, zoals bij mensen die compleet in de struiken kruipen als je eraan komt, waardoor het paard ze niet meer kan zien. Dat wordt wel gewaardeerd en zij zullen er dan de volgende keer rekening mee houden. Maar ik geef toe, ik doe dat ook niet altijd, soms staat mijn hoofd daar even niet naar. Dobel schreef:wat ik alleen niet snap is dat paardenleken niet het inzicht hebben wat leidt tot deze situaties het lijkt mij zo logisch om deze dingen niet te doen.
19marjo90 schreef:Zoals met de auto... ik vind dat dat eigenlijk ook best in de theorie van een rijbewijs naar boven mag komen, hoe je een paard het beste kunt passeren...