8 graden, bezweet, wind, regen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eindeloos

8 graden, bezweet, wind, regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 10:32

Ik ging net mijn paard uit de padock halen en in de wei zitten en ik trof haar zeiknat van het zweet aan.
De 2 paarden die bij haar staan stonden al op de wei dus het kan zijn dat ze daarom heeft lopen rennen.
Ze staat nu onder een fleece deken en een regen deken dus ik dacht eerst regendeken eraf zodat ze kan drogen maar helaas begon het toen te regenen.
Ik heb geen stal anders had ik haar wel op stal gezet met een fleecedeken.
Hoe doen de mensen zonder stal het als hun paard bezweet is en een deken draagt.
Ze is trouwens niet geschoren ik gebruik alleen dekens zodat ze niet te dicht in haar vacht komt.
Dus ik dacht anders maar met helemaal niks de wei op maarja het waait hier behoorlijk hard en dan ook nog die regen erbij.

Angela

Re: 8 graden, bezweet, wind, regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:02

Ik ga in dat geval voor een dunne gewone deken onder de regendeken, daar het zweet in laten trekken, en met een uurtje (of 2) die deken weer vervangen voor de gewone deken.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:03

Bucas Smartex of Power gebruiken, deze voeren het zweet naar buiten af.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:04

Een regendeken met een fleecevoering er in wellicht?

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 11:14

Op het moment staat ze overigens onder een regendeken met daaronder een fleecedeken.
Toen ik net ging voelen, voelden ze gelukkig al wel wat droger en het stoom kwam er niet meer af.
Dus het lijkt ondanks dat ik had verwacht dat de regendeken niet ademend genoeg was goed te gaan.
Ik heb helaas geen 2de fleece deken dus ik zit te twijfelen of ik deze er gewoon op zal laten of dat ik haar straks onder alleen een regen deken zet.
Ze staat nu het hier overdag onder de 10 graden is standaard onder een ongevoerde regen deken met fleece deken.
Ze staat trouwens aan huis dus 100 keer per dag cheken en wisselen is geen punt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:16

Als je een fleecedeken als onderdeken gebruikt, dan is een extra fleece deken thuis hebben liggen altijd wel fijn. Voor nu gewoon in de gaten houden dan maar, en je kunt inderdaad de fleece er nu onderuit halen, en ze alleen onder de regendeken laten staan. Dan kan de fleece even drogen voor vanavond :)