gat in laadklep? wat nu verder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lievebuddies

gat in laadklep? wat nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 10:07

Kun je die laten repareren of moet er een nieuwe in? Waar kun je dat laten doen, paard is er met zijn hoef doorheen gegaan

Hef

Re: gat in laadklep? wat nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:13

Is de laadklep rot dat paardlief er doorheen gaat? Dan lijkt me geen andere optie mogelijk als vervangen van de klep. Weet niet hoe de bodem van de trailer is? Erg gevaarlijk!!

zijn verschillende bedrijven die dit soort dingen herstellen! check google voor iets in jou omgeving...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:13

allemachtig, dan zou ik als de noodgang je trailer naar een expert brengen en helemaal laten nakijken, dit is echt wel heel serieus!

lievebuddies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 10:19

nou ja leuke is twee weken geleden nog na laten kijken, sticker zit er nog op voor goedkeurig en dat ie een beurtje heeft gehad, maar ja ging een beetje ongelukkig gisteren, kwam er uit denderen en toen ja met een been er door heen, dus ik weet niet of er mensen zijn die dit kunnen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:21

Het zal vervangen moeten worden, geen twijfel mogelijk!
Is de laadklep nagegeken bij de keuring?
Want zo ja hadden zij dit wel moeten zien aankomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:27

Zou ook de bodem nog extra controleren!

lievebuddies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 10:30

ja ik heb m ook zo en zo laten nakijken en ook nog nieuwe bandjes er op gewoon alles uit veiligheid, maar hij zei dat ik er zo en zo nog wel paar jaar mee ken doen, en ja heb een paar honder euro uit gegeven en twee weken later zit er een gat in, maar heb je dan nog iets van garantie of niet??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:31

Ik zou gewoon terug gaan naar het bedrijf dat de trailer gekeurd heeft.

lievebuddies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 10:38

ja ik zal eens bellen want ja dit is natuurlijk beetje vreemd en maar hopen dat hun ook een oplossing hebben

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:41

Lijkt mij ook dat een trailer niet in 14 dagen zodanig wegrot dat er toen niets te zien was en je er nu zo door heen stampt...
Even terug naar die garage dus!
Aan de andere kant zou ik niet zo veel vertrouwen meer in dat bedrijf hebben, en zou ik voor vervanging van de klep naar een ander bedrijf op zoek gaan.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:45

Het hangt ervanaf waar je de trailer ter onderhoud hebt gebracht een "gewoon" aanhanger bedrijf kijkt niet echt naar de bodem en de klep enz. meer naar verlichting, trek en remwerk. je moet dan echt vragen of ze ook even de bodem, klep enz willen checken. En vaak hebben ze daar " geen verstand" van.
Ik zet het expres tussen aanhalingstekens ze zijn niet slecht maar kijken naar andere dingen.

lievebuddies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 10:47

ja toen ik er was heb ik ook gevraagd naar dat soort dingen te kijken hoor, maar hij ging het ook controleren waar wij bij waren, en hij zei al er zitten wel plekjes maar dat is geen probleem, moet je makkelijk nog mee voorruit kunnen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:58

Ik zou inderdaad een nieuwe klep laten plaatsen. Zou geld terug vragen van de keuringskosten, deze is overduidelijk niet goed gedaan!

lievebuddies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 11:06

ja is altijd vervelend in zo n situatie, ik wilde gewoon die kar na laten kijken om juist deze dingen te voorkomen, en gewoon een beurtje erbij en rijden maar ja ik ben aan het sparen voor een nieuwe en wie weet wat dit weer kost, is gewoon een drama

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:18

Wat was dat schrikken voor jullie, ik zou zeker het keuringsbedrijf even gaan aanspreken en ook je kosten terug vragen.
Volgende keer maar een andere trailerboer opzoeken.

Bij mijn trailer was een klein stukje van de loopplank zacht geworden en de klep is gedeeltelijk vervangen, nu al enige jaren geleden maar ik hou het wel goed in de gaten en als ik twijfel dan gaat de hele klep vervangen worden.

lievebuddies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 11:35

ja ik zat ook al te kijken of het in delen vervangen kan worden want het is rechts bovenin en als de klep dicht zit rechts onder in maar ik geloof niet dat dat gaat ik ga zo wel langs met de trailer

lievebuddies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 11:56

en hij stond altijd in winterstalling ook in de zomer tjonge jonge

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:26

vervangen die klep dat is de enigste goede oplossing en ook niet aan deel reparaties beginnen
de vloer en oploopklep zijn de belangrijkste onderdelen van je paardentrailer daar loopt of staat je paard op

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:30

Ik zou ook vervangen hoor en niet in delen doen.
Als het nou de zijkant van je trailer was dan kan dat nog maar bodem en klep kan het beste uit 1 stuk bestaan.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:10

Gewoon een nieuwe klep d'r in.
Deelreparatie is meestal net zo tijdrovend dan een nieuwe monteren, je "bespaart"dan wat op het hout maar over enkele jaren moet je weer.En dan kun je weer jaren vooruit.
Wat die keuring betreft tsja misschien hadden ze het moeten zien maar een bovag keuring richt zich met name op het technische gedeelte en dit soort punten kunnen ze meenemen als aanbeveling op het formulier maar dat is in jouw geval niet gebeurt :( . Ik zou het ze in ieder geval laten weten en wie weet willen ze je nog wat tegemoet komen.

lievebuddies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 20:57

ja ik heb m vanmiddag weg gebracht en morgen weet ik meer, hij was heel aardig en gaat een oplossing zoeken, het zal niet gratis worden maar ja ik ben al blij dat hij er ook van geschrokken is

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:25

zo'n keuring wil helaas niet veel zeggen. ze keuren alleen de verplichte onderdelen, zoals remmen, banden enz.
het hout valt helaas niet standaard onder zo'n keuring..

je moet zowiezo het hout van de klep laten vervangen, dat is gewoon rot en onveilig als je paard er doorheen zakt. laat de rest ook maar goed nakijken, want meestal wil één rot deel zeggen dat er nog meer rotte delen aan je trailer zijn.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:05

Ik laat mijn trailer ook elk jaar controleren, door profile tyrecenter waar ik een heel goede band mee heb. Niet alleen op de standaard dingen maar hij gaat ook de brug op om bodem (en klep) te inspecteren, banden verlichting, remmen etc. is standaard, maar de bodem....

vroegah toen ik nog wedstrijden reed en dat je (ja mensen dat was "standaard") met een gezamenlijke veewagen naar wedstrijden ging hebben we een ongeluk meegemaakt. Ondanks dat de bodem net vernieuwd was, ging deze kapot. Gelukkig waren mijn paarden de eerste die uitgeladen moesten worden op ons eigen erf. De klep was net open en ik had mijn paard er al uit, toen er een ander paard begon te etteren. De hel brak los en een paard begon rond zich heen te schoppen, de anderen raakten in paniek...er kwamen paardenvoetjes onder de wagen vandaan...mijn vader heeft ze nog teruggeduwt terwijl ik en mijn zus alle paarden aan het uitladen waren.

gelukkig hadden we wat stallen extra want er waren er bij die niet meer vervoerd konden worden |( alles is wel goedgekomen, al moesten ze wat langer bij ons blijven....maar wat als dat op de 80km weg was gebeurt...nu, 25jr later wil ik daar nog steeds niet aan denken !

kortom, laat de klep herstellen, en laat vooral ook de bodem door een professional controleren!!!

lievebuddies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 12:24

jeetje heb het nog nooit eerder meegemaakt, ik heb juist de trailer daarop na laten kijken er is ook met hamers op geklopt, je hoort het aan het hout als het kapot is maar die klep vond hij nog goed genoeg om te gebruiken, momenteel is er een nieuwe van de fabriek gekomen, dus een hele nieuwe klep komt er in, had de trailer verzekerd dus alles is op zijn pootjes terrecht gekomen